Lagom till trädgårdssäsongen lanserar STIHL den batteridrivna sekatören ASA 20.

Ny batteridriven sekatör från STIHL

Under trädgårdssäsongens höjdpunkt presenterar STIHL nya ASA 20 – en batteridriven sekatör som gör beskärningen i trädgården smidig och effektiv. Med en vikt på mindre än 1000 gram, inklusive batteri, är det 32 centimeter korta verktyget lätt att manövrera även under långa dagar i trädgården.

Den batteridrivna sekatören ASA 20 gör beskärning av träd, buskar, växter och vinrankor till en smidig och effektiv uppgift för trädgårdsägaren. För att undvika avbrott i beskärningen visas batteristatus och antal snitt tydligt på en OLED display.

– Nya ASA 20 är det perfekta verktyget för den som söker en smart och pålitlig sekatör. Med en enda laddning av det tillhörande AS batteriet, kan användaren göra upp till 2000 snitt vilket är idealiskt för en heldag i trädgården, säger Mats Gustafsson, Product Launch Manager på STIHL i Norden.

ASA 20 har designats med trädgårdsägarens komfort och prestanda i åtanke. Dess lätta vikt och välbalanserade handtag gör den bekväm att använda, medan skärtekniken möjliggör smidig och exakt beskärning med en diameter på upp till 25 millimeter. Sekatören ingår i batterisystemet STIHL AS, och samma batteri kan användas till flera andra trädgårdsmaskiner.

Sekatörens två olika öppningsmått ger flexibilitet för olika typer av beskärningsjobb, medan det intuitiva användargränssnittet och snabbguiden gör det enkelt även för nybörjaren att komma i gång i trädgården.

Höjdpunkter:

• Ergonomisk design och lätthanterlig prestanda: Med sin lätta vikt och ergonomiska design erbjuder ASA 20 bekvämt och smidigt arbete i trädgården.

• Mångsidigt verktyg för trädgårdsarbetet: Med ASA 20 kan användaren hantera beskärningsarbetet med lätthet och precision. Dess skärteknik möjliggör smidig kapning upp till 25 millimeter, medan två öppningsmått ger flexibilitet för olika beskärningsjobb.

• Hållbar prestanda: Med det kraftfulla AS batteriet kan användaren utföra upp till 2000 klipp per laddning, vilket möjliggör lång arbetstid i trädgården. OLED displayen ger användaren viktig information om batterinivå och driftläge.

Sekatören ASA 20 från STIHL finns tillgänglig hos auktoriserade återförsäljare under sommaren 2024.

Specifikationer

ASA 20