Nu lanserar STIHL ny motorsåg: MS 400 med banbrytande prestanda i 60-kubiksklassen

STIHL stärker sin position som globala marknadsledare och tillverkare av maskiner och produkter för skog, trädgård och grönytor med lanseringen av MS 400. Den nya motorsågen är speciellt framtagen för professionella användare inom framförallt skogsbruk. Med enastående effektivitet och användarvänlighet tar MS 400 skogsarbete till en ny nivå.

Den banbrytande MS 400 erbjuder det bästa effekt-till-vikt-förhållandet i 60 cc-klassen, vilket gör den till den ultimata motorsågen för avverkning, kvistning och kapning av träd. Trots dess imponerande 3,9 kW effekt väger MS 400 endast 5,5 kg, vilket gör den särskilt enkel att hantera och manövrera.

– Vi på STIHL ser verkligen fram emot att lansera STIHL MS 400 på marknaden och att få addera ännu en kraftfull motorsåg till vårt produktsegment. Sågen är det perfekta valet för professionella användare inom skogen som kräver en kraftfull, pålitlig och mångsidig motorsåg för att möta de krävande utmaningarna inom skogsbruket, säger Mats Gustafsson, Product Launch Manager på STIHL i Norden.

Med dess höga vridmoment på 4,3 Nm och imponerande acceleration minskar MS 400 avsevärt arbetstiden och möjliggör effektivare skogsarbete. Dessutom har den en undersida med raka ribbor för smidig förflyttning längs stocken. Detta minimerar även smutsansamlingen, vilket resulterar i att användaren behöver spendera mindre tid på rengöring.

Det nya HD2-luftfiltret har en förbättrad design som ger längre intervall mellan underhållsperioder, medan det uppvärmda handtaget (VW) innebär komfort och prestanda även under kalla förhållanden. Dessutom har MS 400 en ny design med mjukare och rundare linjer vilket ger en förbättrad ergonomi.

Höjdpunkter:

• Hög prestanda och låg vikt: STIHL MS 400 erbjuder det bästa effekt-till-vikt-förhållandet i 60 cc-klassen, med en effekt på 3,9 kW och en vikt på endast 5,5 kg.
  • Effektivare arbete: STIHL MS 400 har högt vridmoment och imponerande acceleration – vilket avsevärt minskar arbetstiden och möjliggör effektivare skogsarbete.

• Förbättrad design: Den nya HD2-luftfiltret ger längre intervall mellan underhållsperioder, medan det uppvärmda handtaget (VW) innebär komfort och prestanda även under kalla förhållanden.

MS 400 från STIHL finns tillgängliga hos auktoriserade återförsäljare under hösten 2024.

Specifikationer

MS 400

Energikälla:

Bensin

Motor:

2-Mix

Kubik:

62,6 cc

Motoreffekt:

3,9 kW

Vikt:

5,5 kg