Gräsklipparen som gör klippningen till ett rent nöje.

Lanseringen av iMow är ett i raden av exempel på VIKINGs ambitioner att bli ledande när det gäller produkter som svarar upp till den moderna villaägares krav. -Vi har satsat otroligt mycket på produktdesignen för att kunna erbjuda villaägaren en extremt användarvänlig klippare, säger produktchef Niclas Zetterberg.

Den självgående klipparen finns i två modeller. Båda modellerna är utrustade med riktiga bioknivar, regn-, lyft- och stötsensor, stor och mycket lättförståelig display är standard.

iMow MI 555 C levereras med inbyggd fjärrkontroll som gör den extremt lätthanterad. Dessutom är den utrustad med en inbyggd kompass som sparar batterikraft och snabbar på klippningen.

-Med iMow kan det knappast bli enklare att alltid ha en nyklippt gräsmatta och på så vis få mer tid över att njuta av sommaren, säger Nicklas Zetterberg.

iMow marknadsförs och säljs genom Servande Fackhandeln i Sverige, Norge och Danmark.