” Ett batteri - sju maskiner”

” Ett batteri - sju maskiner”

Frihet och miljö

Oavsett om det handlar om att klippa gräset/häcken, blåsa, såga grenar eller trimma så finns det ett verktyg som klarar uppgiften. Tyst och miljövänligt utan avgaser sköter man allt från trädgård till offentliga miljöer med maximal frihet utan sladd. För att minska belastning på rygg och armar vid längre arbetspass finns ett uppskattat batteribälte, med en kabel till maskinen. Batteriet bär man alltså nära kroppen och slipper på så sätt att bära vikten med armarna, smart och smidigt!

Batteri, teknik och ekonomi

STIHLs kraftfulla Lithium-Ion batteri finns i två versioner. AP 80 (80 Wh) och AP 160 (160 Wh). De uppladdningsbara batterierna har en låg självurladdning, lång livslängd (ingen minneseffekt), låg vikt och hög cellspänning. EC motorerna är borstlösa vilket innebär, lågt underhåll, lågt slitage och lång livslängd. Genom att man endast behöver ett batteri till alla maskinerna blir det mindre kostnad för inköp, då alla maskiner kan köpas utan batteri och laddare till ett lägre pris. Läs mer om de olika maskinerna som ingår i systemet på vår hemsida, www.stihl.se.

Stihl har ett mycket brett sortiment med maskiner för allt från enklare arbeten i hemmet till proffsens mer krävande och tyngre uppgifter. Våra produkter kan köpas hos våra kvalificerade återförsäljare som alla är Servande Fackhandlare. Du når dem lättast genom at ringa 020 – 555 666 Det innebär garanterat professionell service och tillgång till reservdelstillbehör under maskinens hela livstid.