Amendo storsatsar och rekryterar 7 nya kollegor!

Amendos tillväxt- och expansionsresa fortsätter. Vi är mycket glada över att under hösten få välkomna sju nya kollegor i olika funktioner till våra kontor runt om i landet.

Marknaden bubblar och efterfrågan på kompetens är just nu högre än någonsin. För att fortsätta vara ett av landets ledande rekryterings- och bemanningsföretag inom ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation – samt för att kunna möta våra kunders och kandidaters behov – behöver vi ha de bästa medarbetarna internt som kan branschen, vår nisch och som brinner för att matcha kompetens med behov.

Amendos Affärschef Sverige, Erica Gjälby, är mycket glad över satsningen och ser fram emot att välkomna alla nya kollegor.

– Vi har idag ett starkt team med många kompetenta kollegor som tillsammans arbetar för att utveckla värden med kompetens. För att kunna fortsätta i samma höga takt behöver vi nu förstärka med inte bara en, utan flera nya kollegor, vilket är ett naturligt steg i Amendos fortsatta tillväxtresa. Det känns fantastiskt roligt att få välkomna våra nya medarbetare, som alla har med sig gedigen kunskap, erfarenhet och brett nätverk som kommer gynna såväl våra kunder som kandidater och team.

Förstärker inom flera områden

Våra nya medarbetare kommer stärka upp på både rekryterings- och bemanningssidan, och våra avdelningar inom ekonomi, bank, finans och försäljning.

– Både vår konsult- och rekryteringsverksamhet kommer att välkomnas av nya kollegor. Vi stärker även upp vårt försäljningsteam och Amendokoncernens ekonomiavdelning med gedigen kompetens från branschen. Amendos nisch är vår styrka och det är här vi ser en stor efterfrågan just nu, därför är det viktigt för oss att stärka upp inom dessa områden, säger Erica Gjälby.

Här kan du läsa hela artikeln om Amendos nya satsning!

• rekrytering

Amendo bland topp 10 arbetsgivare inom ekonomi – när young professionals får välja

Efter att ha blivit utsett till ett Karriärföretag 2021 intar nu Amendo Karriärföretagens Topp 10-lista som en av de mest attraktiva och spännande arbetsgivarna inom ekonomi. ”Vi är så stolta och glada över att ha blivit tilldelade denna viktiga och värdefulla utmärkelse.”
Karriärföretagen har via sitt young professional-nätverk under sommaren 2021 genomfört en omröstning gällande valet av dess

Vi har gjort det igen! Amendo utses till ett Karriärföretag 2021

Varje år listar Karriärföretagen de 100 arbetsgivare i Sverige som erbjuder de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna för unga talanger. Vi på Amendo är mycket glada och stolta över att för andra året i rad har blivit tilldelade den värdefulla och viktiga utmärkelsen - och hamnar därmed på listan som ett Karriärföretag 2021!
Karriärföretagen är en utmärkelse för arbetsgivare som erbjuder

God jul och gott nytt år önskar vi på Amendo | 2021

Med ytterligare ett fint år snart bakom oss ser vi på Amendo fram emot att ringa in det nya året och välkomna nya spännande utmaningar. Men först vill vi tillsammans med dig blicka tillbaka på och sammanfatta året som gått. Här skickar vår VD Susanne Bagger med en julhälsning - och önskar dig en riktigt god jul och ett gott nytt 2022!
Tänk att det idag bara är några få dagar kvar till julafton.

Tack för en lyckad invigning av Amendos nya Göteborgskontor!

Den 23:e mars bjöd vi på Amendo in kunder, samarbetspartners och andra personer i vårt nätverk till en invigning av vårt nya kontor på Sankt Eriksgatan 6 i Göteborg. Stort tack till dig som kom och firade in våra nya lokaler tillsammans med oss.

Sedan Amendo 2010 slog upp dörrarna till ett kontor i Göteborg har konsult- och rekryteringsverksamheten expanderats inom nischen ekonomi, ban