Amazon Prime Day är tillbaka i Sverige 16 - 17 juli med tiotusentals exklusiva erbjudanden för Prime-medlemmar

Svenska Prime-medlemmar kan hitta fantastiska erbjudanden på populära varumärken som Electrolux, Stanley, RevolutionRace och Mattel, samt erbjudanden på utvalda Amazon-enheter, såsom Echo, Kindle ochFire TV. Det kommer även finnas tusentals erbjudanden från små och medelstora företag, till exempel lokala favoriter som TriNordic, Nicks, Steamery och Cura.

I väntan på Prime Day delar de kända svenskarna Marko 'Markoolio' Lehtosalo, Melinda Jacobs, Emil Hansius, Julia Franzén och Nikita Uggla med sig av sina bästa produktrekommendationer för att skapa nya sommarminnen med Prime i sommar.

Stockholm 25 juni 2024: Idag offentliggjordes datumen för sommarrean Amazon Prime Day 2024. Från den 16 juli kl 00:01 till 23:59 17 juli får Prime-medlemmar i Sverige exklusiv tillgång till tiotusentals erbjudanden inom leksaker, sport, friluftsliv och mycket mer. Varumärken som Electrolux, Stanley, RevolutionRace och Mattel kommer att delta, och det kommer också att finnas erbjudanden på utvalda Amazon-enheter, inklusive Echo, Kindle och Fire TV. Det kommer även att finnas tusentals erbjudanden från små och medelstora företag, inklusive lokala favoriterna TriNordic, Nicks, Steamery och Cura.

För att få tillgång till den medlemsexklusiva rean kan svenska kunder bli Prime-medlemmar via www.amazon.se/primeday och registrera sig för en 30-dagars gratis provperiod. Därefter kostar det endast 59 kr per månad, eller 549 kr per år. Förutom Prime Day och andra exklusiva erbjudanden har Prime-medlemmar även tillgång till snabb och gratis hemleverans av miljontals berättigade produkter, obegränsad streaming av filmer och TV-serier på Prime Video, gratis spel, spelinnehåll och en prenumeration på Twitch.tv med Prime Gaming.

"Amazon Prime Day infaller under den långa och härliga svenska semesterperioden, och under rean kommer svenska Prime-medlemmar att kunna hitta fantastiska erbjudanden på Amazon.se. Det kommer finnas pengar att spara på produkter som hjälper dem njuta av sommaren och skapa nya minnen tillsammans med sina familjer.", säger Gulfem Toygar, Sverigechef på Amazon Sverige.

Under den årliga Prime Day-rean kan Prime-medlemmar hitta fantastiska priser på sommarprylar och annat, genom att dra nytta av 48 timmar av rabatter och erbjudanden. Faktum är att Prime-medlemmar över hela världen sparade över 2,5 miljarder US-dollar under Prime Day 2023.

Kändisbutiker öppnar i sommar
I väntan på Amazon Prime Day har Marko "Markoolio" Lehtosalo, Melinda Jacobs, Emil Hansius, Julia Franzén och Nikita Uggla delat med sig av sina produktrekommendationer i en särskild butik för att hjälpa svenska folket få ut det mesta av sommaren. I butiken finns allt från leksaker till strandprylar, cykeltillbehör och fiskespön - produkter som också finns med på den svenska nationella topplistan över produkter som har gett oss flest sommarminnen genom åren1.

1. Cyklar (45%)
  2. Böcker (27%)
  3. Serietidningar (24%)
  4. Fotboll (22,5%)
  5. Gungor (22%)
  6. Fiskespö (21%)
  7. Hopprep (19%)
  8. Flyt- och simleksaker (17%)
  9. Hink och spade (16,5%)
  10. Filmer (16%)

Kunderna kan få tillgång till dessa produkttips på amazon.se/sommarminnen, med snabb och gratis leverans för Prime-medlemmar.

Varje dag är bättre med Prime
Prime har utvecklats för att göra ditt liv bättre varje dag. Över 200 miljoner betalande kunder världen över drar redan nytta av de många fördelar som kommer med Prime, inklusive det bästa när det gäller shopping, erbjudanden och underhållning på Prime Day. I Sverige inkluderar detta fri och snabb leverans, obegränsad tillgång till populära och prisbelönta filmer och TV-serier, inklusive Amazon Originals på Prime Video; Prime Gaming och mycket mer.

Amazon styrs av fyra principer: ett starkt fokus på kunden snarare än på konkurrensen, en passion för innovation, ett engagemang för affärsoptimering och långsiktigt tänkande. Kundrecensioner, 1-Click shopping, personliga rekommendationer, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, Fire tablets, Fire TV, Amazon Echo och Alexa är några av de produkter och tjänster som Amazon har varit pionjärer inom. För mer information, besök https://www.aboutamazon.eu/ och följ @AmazonNews.

1Om undersökningen
Undersökningen genomfördes av opinions- och marknadsundersökningsföretaget YouGov på uppdrag av Amazon Sverige. Under perioden 30 maj - 7 juni genomfördes totalt 1416 onlineintervjuer med föräldrar med barn i åldern 1-17 år i Sverige.