Affärsresenärer kan spara upp till 20% på resekostnader

Affärsresenärer kan spara upp till 20% på resekostnader

- Amadeus ökar värdet på företagsresor med integration av Cytric och Emburse Reshop

- Emburse Reshop bokar om en hotellbokning om ett bättre erbjudande hittas mellan bokningstillfället och den faktiska resan

Travel managers och affärsresenärer kommer att få möjlighet att minska resekostnaderna efter ett avtal om att integrera Emburse Reshop med Cytric-lösningen från Amadeus. Denna utveckling gör det möjligt för användare att få tillgång till hotellshopping och ombokningstjänster från Emburse Reshop direkt via Cytric.

Med Emburse Reshop kan resenärer välja att låta tekniken boka om bokningen om ett bättre erbjudande hittas, för samma hotell eller för hotell i närheten. Detta sparar tid och besvär för resenärerna och säkerställer att de får det bästa värdet för sin hotellvistelse.

Steve Reynolds, Chief Strategy Officer, Emburse, says: ”Med företagens reseansvariga under press att skapa värde, hjälper Emburse Reshop resenärer att ytterligare optimera sin resebudget genom att utnyttja sin klusterteknik för att identifiera liknande kvalitet, billigare hotell inom en rimlig radie från det ursprungliga hotellet. Genom att ge resenärerna möjlighet att fatta rätt beslut, dvs. att acceptera det lägre priset, ökar kostnadsbesparingarna utöver vad de redan kan åstadkomma med vanliga reshop-lösningar.”

Integrationen, som också är tillgänglig via Cytric, gör det möjligt för reseansvariga att använda analys- och rapporteringsverktyg via Emburse Reshop för att spåra och optimera hotellutgifter och efterlevnad av policyer.

Johan Nordqvist, VD Amadeus i Skandinavien, säger: “För många företag utgör affärsresor en betydande utgiftspost. Denna integration kommer att ge ökad insyn och kontroll över reseprogrammen, samt möjlighet att identifiera och genomföra kostnadsbesparingar. Emburse och Cytric är två ledande leverantörer av reselösningar som erbjuder smarta och flexibla verktyg för att hantera resebokningar, policyer och preferenser. Vi är glada över att kunna kombinera våra erbjudanden.”

Cytric gör det möjligt för resenärer att boka flyg, hotell, bil och tåg från ett enda gränssnitt och med Cytric Easy kan de få tillgång till sin resplan, dokument och meddelanden på Microsoft Teams. Verktyget integreras med resenärens kalender, e-post och företagspolicy och ger uppdateringar i realtid om resestörningar, förseningar och alternativ.

Integrationen mellan Emburse Reshop och Cytric presenterades under Global Business Travel Association (GBTA) Convention 2024 i Atlanta. Det är nästa steg i ett bredare partnerskap mellan de två ledarna inom reseteknologi.

Learn more about Amadeus at www.amadeus.com