Gå direkt till innehåll
Den nya husmodellen Maja+ är designad med en unik uthyrningsdel med egen ingång.

Två bostäder till priset av en

Undersökningar har visat att så mycket som 70 % av svenska folket vill bo i en egen villa. Men med en högre räntenivå och en inflation i byggbranschen som lett till höjda priser så är det långt ifrån alla som får chansen. Som ett svar på dagens utmaningar i bostadsbranschen presenterar Älvsbyhus därför en ny husmodell med en färdigbyggd uthyrningslägenhet. Älvsbyhus vill kunna ge så många som möjligt chansen att köpa hus och därmed erbjuda innovativa och praktiska lösningar som inte bara möter boendebehovet utan som även sänker boendekostnaden.

Den nya husmodellen Maja+ är designad med en unik uthyrningsdel, vilket ger husägare möjlighet att hyra ut en del av sitt hem för att hjälpa till med finansieringen och hålla ned boendekostnaden. Denna flexibla lösning är lika bra som generationsboende till svärmor, äldre barn eller andra släktingar som för uthyrning till externa hyresgäster mera långsiktigt.

Egenskaper och fördelar med Maja+

• Separat uthyrningsdel
    Denna del av huset är utformad som en egen bostadslägenhet med egen ingång och är komplett utrustad med alla bekvämligheter som behövs för hyresgästerna.

• Ekonomisk avlastning
    Genom att hyra ut uthyrningsdelen kan husägare få en betydande inkomstkälla som både kan hjälpa till att säkra finansieringen av husbygget och sänka boendekostnaden rejält varje månad.

• Två bostäder till priset av en
    Maja+ kommer säljas till samma pris som övriga enplanshus i motsvarande storlek. Vår Linnea är Sveriges mest sålda bostad på 129m2 och nu kan du på samma byggyta få två bostäder på 85 respektive 41m2 till samma pris.

• Passar på de flesta tomter
    Tack vare den effektiva planlösningen på detta tvåbostadshus så kommer det att rymmas och gå att bygga på de flesta tomterna oavsett om du bygger på landet eller på villakvarter.

– Vi är stolta över att kunna erbjuda en husmodell som inte bara möter våra kunders boendebehov, utan även erbjuder en smart lösning på bostadsbranschens utmaningar, säger Kent Johansson, Vd Älvsbyhus, och fortsätter:

– Med den här modellen hoppas vi kunna göra verklig skillnad och ge fler möjligheten att göra verklighet av villadrömmen.

Maja+ finns tillgänglig att beställa nu.