​Idag börjar Altrans traineeprogram Young Professional Program i Göteborg!

Idag börjar Altrans traineeprogram Young Professional Program i Göteborg. Efter ett högt tryck med över 80 sökande var det 8 lyckliga som får påbörja programmet. Här har vi gänget som under 6 månader kommer att synas runtom i Göteborg, både på kontoren och ute på uppdrag. Det ska bli riktigt kul att äntligen dra igång och vi önskar gänget ett STORT lycka till!

• trainee
  • ypp
  • traineeprogram

Altran Group lanserar en ny 100 % digital tidning, Innovation Matters

Tidningen Altitude förändras och blir Innovation Matters, en interaktiv tidning online. I samband med nyheter inom Altran Group och aktuella ämnen i vår omvärld kommer varje upplaga att göra en djupdykning inom ett specifikt tema, med vetenskap och teknik som viktiga komponenter. Den första upplagan är tillägnad flygresans gyllene era.

​Altran och Lemonwax lanserar unik app för biltvätt

Lemonwax har nyligen lanserat sin unika biltvättstjänst som går ut på att bilen kan både handtvättas och vaxas - var den än står parkerad. Tjänsten baserar sig på en app som är designad, utvecklad och satt i drift av konsulter från Altran Scandinavia i Norge. Appen blev godkänd av både Google och Apple på rekordtid och finns nu tillgänglig i App Store och Google Play.

Altran signerar ramavtal inom IT-konsulttjänster med Landstinget Dalarna

Altran har tilldelats ramavtal med Landstinget Dalarna inom IT-konsulttjänster. Altran vann tilldelning inom samtliga offererade områden; Verksamhetsutveckling och Strategi, Ledning och Styrning, samt Systemutveckling och Systemförvaltning. Avtalet sträcker sig över maximalt 4 år, och Altran utökar därmed sin kundbas ytterligare i Dalarna.