Corporate Social Responsibility and Activity Report 2014

2014 års upplaga av Altrans Corporate Social Responsibility and Activity Report har nu kommit ut. Här hittar du rapporten som belyser förra årets viktigaste insatser. I rapporten kan du bland annat läsa om Altrans kamp mot cancer.

Hör av dig om du är intresserad av att veta mer!

• csr
  • altran

”Mission Altran – The Solar Impulse Experience” ger Facebook-användare chansen att flyga planet som drivs av enbart solenergi

Spelet, som lanseras på Facebook, syftar till att göra det möjligt för allmänheten att ta del av upplevelsen tillsammans med teamet från Altran som styr Solar Impulse-planet på sitt uppdrag från det så kallade Mission Control Centret, som är själva navet i varje flygning och som är i ständig kontakt med piloten.
Frédéric Fougerat, Group Vice President Communications för Altran Group, säg

Altran unveils its strategic plan: ‘Altran 2020. Ignition’

New strategic plan sets a new horizon for the Engineering and R&D services (ER&D) market. ‘Altran 2020. Ignition’ targets > €3 billion revenue and best-in-class profitability through augmented value, GlobalShore industrialization, geographic expansion and operational excellence.

Altran lanserar sin strategiska plan: ‘Altran 2020. Ignition’

Svensk version av pressmeddelandet som gick ut igår 23/11 - 2015. Ny strategisk plan sätter upp nya utsiktspunkter för Ingenjörs- och FoU-tjänstmarknaden (IFoU). ‘Altran 2020. Ignition’ sätter som mål > 3 miljarder euro i intäkter och en lönsamhet som är bäst i sin kategori genom ökat värde, GlobalShore-industrialisering, geografisk expansion och överlägsen drift.

Altran expanderar i Sverige

Altran köper Scalae AB, ett innovativt produktutvecklingsföretag inom området industriell design, mekanik, elektronik, produktion och outsourcad utveckling. Köpet av Scalae stärker Altrans position på marknaden utökar företagets befintliga erbjudande och kundbas i Sverige.

Frédéric Fougerat, Group Vice President Communications för Altran Group, säg

Altran sponsrar Arctic SharePoint Challenge

Den 26:e februari startar årets utmaning, nämligen Arctic SharePoint Challenge i Oslo och Altran är sponsor.
Eventet pågår mellan den 26 februari till 1 mars och förutom en hel mängd av roliga aktiviteter och intressanta talare så innefattar evenemanget också en utmaning som går ut på att lag ska erövra badges och bygga den bästa SharePoint-lösningen.
Altran ställer upp med det fantastiska l

Vår kund Vasakronan tar hem "Innovation och nytänkande" på Nordic Intranet Summit

​Under den 25 och 26 maj har Nordic Intranet Summit pågått i Stockholm. Altran var på plats både som utställare och partner. Nordic Intranet Summit är Sveriges största intranätkonferens och vid lunchtid idag delades det ut pris för Nordens bästa intranät. Det är med glädje som Altrans kund Vasakronan tog hem hedersomnämningen "Innovation och nytänkande".

Altran visar upp egenutvecklade lösningar på Lindholmen Connected

Hur många enheter kommer att vara anslutna mot Internet år 2020?
Prognoserna varierar, men det är säkert att antalet kommer att vara väldigt högt. Möjligheterna som ges av Internet of Things har redan nu stor påverkan på konsumenter och yrkesanvändare inom alla industrier och branscher.
På Lindholmen Connected den 28 januari visar vi våra egenutvecklade lösningar och system inom Internet of

Dags för Nordic Intranet Summit

Två gånger om året samlas Altran tillsammans med intranätentusiaster från hela landet på Sveriges största intranätkonferens - Nordic Intranet Summit.
Förra gången stod B&B Tools på scen och berättade om deras nya intranät som de tagit fram tillsammans med oss på Altran. I år är Vasakronan på plats och berättar om sin digitala samarbetsplattform och hur den tillsammans med den fysiska miljö

Altran signerar ramavtal inom IT-konsulttjänster med Landstinget Dalarna

Altran har tilldelats ramavtal med Landstinget Dalarna inom IT-konsulttjänster. Altran vann tilldelning inom samtliga offererade områden; Verksamhetsutveckling och Strategi, Ledning och Styrning, samt Systemutveckling och Systemförvaltning. Avtalet sträcker sig över maximalt 4 år, och Altran utökar därmed sin kundbas ytterligare i Dalarna.

Altran ställer upp i Robotkampen under Almedalsveckan

​Den 30 juni smäller det under Almedalsveckan. Altran kommer att delta i Robotkampen! Totalt är det fyra robotar
 som kommer att delta i Robotkampen. Här gäller det att knocka sin motståndare ut funktion. May the best robot win!