Luxor möbelserie

Lyxkänsla i badrummet – med teknisk finess

Luxor möbler – tidlöst och exklusivt

Luxor möbelserie har raka linjer, infällda, dolda grepp och tunna, stilrena tvättställ i porslin eller mineralkomposit. Kort sagt en känsla av lyx.

I serien finns högskåp, mellanskåp och underskåp i högblank vit, matt vit, matt ljusgrå och matt svart. Alla är vägghängda. Är badrummet litet? Inga problem. Det finns även ett högskåp, Slim, i grundare modell. Samtliga högskåp har vändbara dörrar och flyttbara glashyllor, och i alla underskåp ingår en flyttbar lådinredning (Bas) och eluttag. Behöver flera personer göra sig i ordning samtidigt i badrummet? Det bredaste underskåpet har porslinstvättställ med dubbla bassänger.

Luxor underskåp

Luxor högskåp

Luxor mellanskåp

Luxor dusch – med teknisk finess

Både hållbart, lättstädat och snyggt är duschglaset i serien Luxor. Glaset är 8 eller 10 mm tjockt och behandlat med Timeless® – en teknik som gör att tvålrester och kalk inte får fäste. Luxor har inte heller handtag eller profiler – något som förstärker känslan av lyx. Hörnlösning, nischdörr eller fristående skärmvägg? Välj det som passar ditt badrum bäst. Dörrarna är vändbara och kan öppnas både inåt och utåt. Lyxiga beslag blir kronan på verket! Välj mellan färgerna matt svart, vit, krom och koppar.

Luxor duschhörna

Luxor skärmvägg