Lekfull lyrik, täta gitarriff och medryckande refränger i Volcanovas nya singel

Fredagen den 31a juli släpper isländska Volcanova låten "Super Duper Van" - den sista singeln från bandets kommande debutalbum "Radical Waves", som släpps genom The Sign Records den 21a augusti. Singeln, som släpps tillsammans med en musikvideo, handlar om en kosmisk resa genom tid, rum och universum i en flygande skåpbil, och blandar lekfull lyrik med täta gitarriff och medryckande refränger.

Den 31a juli släpper den isländska fuzzrock-trion Volcanova sin nya singel "Super Duper Van". En storslagen och vrickad låt som innehåller allt man kan önska av en bra, välskriven stoner-rock anthem. Bas riffs, tunga gitarrer och trummor och lekfulla textrader kombineras med en ösig refräng som endast är möjlig hos ett band bestående av tre sångare.

"Super Duper Van" är bandets tredje och sista singel från deras kommande debutalbum "Radical Waves", ute den 21a augusti, som redan hunnits hyllas av kritiker och musikskribenter världen över. Albumet går kortfattat att beskriva som en samling upplyftande, energifyllda ögonblick; fyllt av tunga gitarrsolon, starka refränger, medryckande melodier och en och annan koskälla!

"Simply put, Radical Waves is one of the greatest debut albums I’ve ever had the pleasure of listening to. A debut album is a statement of intent; an announcement to the world of what you are" - 5/5, The Independent Voice

Den isländska trion bildades 2014 och består av Samúel Ásgeirsson på gitarr och sång, Þorsteinn Árnason of (Rock Paper Sisters) på bas och sång samt Dagur Atlason (Churchhouse Creepers) på trummor och sång.

"Super Duper Van" finns ute överallt den 31a juli. Debutalbumet "Radial Waves" släpps den 21a augusti på vinyl, CD och digitalt format genom Linköpingsbaserade skivbolaget The Sign Records.

Förhandsspara "Super Duper Van" här:

Mer från Volcanova:

Spotify

Förbeställ Radical Waves:

Kontakta Valdemar, pressansvarig, för tidiga lyssningslänkar och mer information om releasen:

press@almostreligious.com

• Musik

• Östergötland

Valdemar Persson

Presskontakt PR ansvarig

När verkligheten överträffar drömmen - Gaphals fyller 10 år

​I år fyller Gaphals 10 år. Med 250 skivsläpp, 4 systerbolag och ett oräkneligt antal livekonserter, allt genomsyrat av en do-it-yourself mentalitet, har organisationen gjort stort avtryck i svensk underground-kultur. För att främja ytterligare 10 år av självständigt kulturutövande startar bolaget en Kickstarter kampanj, som även ska finansiera exklusiva skivsläpp, en skivbutik och en vinylpress.

"Musik som vet bättre än jag själv" - Ny singel med The Hawkins

​The Hawkins släpper singeln "Stones". Singeln är den andra från Arbogabandets kommande album "Silence is a Bomb", ute genom The Sign Records den 4e september på vinyl, CD och digitalt format. "Stones" är en av de första låtarna som skrevs till det nya albumet, och släpps digitalt den 17e Juli.

Det bästa av punk'n'roll i The Hawkins explosiva nya singel

The Hawkins släpper nya singeln "Hilow". Singeln är Arbogabandets tredje släpp från det kommande albumet "Silence is a Bomb", ute genom The Sign Records den 4e september på vinyl, CD och digitalt format. "Hilow" släpps tillsammans med tillhörande musikvideo och är ytterligare ett bevis på The Hawkins förmåga att skapa radiovänlig, autentisk rock - ute överallt fredagen den 7e augusti!