Dominika Peczynski och Almi Invest investerar i global reseportal för rörelsehindrade

Almi Invest investerar 1,5 miljoner kronor i Handiscover tillsammans med kända PR proffset Dominika Peczynski, Mafioso PR. Även superaffärsängeln Dušan Stojanovićs är kopplad till Handiscover, genom sin investering i Adriatic-home.com, som är en av de frästa uthyrarna av semesterlägenheter i Kroatien och Montenegro. Totalt uppgår emissionen till 3,5 MSEK. Bolaget har utvecklat en global marknadsplats för bokning av semesterboende anpassat för personer med rörelsehinder. Kapitalet ska användas till marknadsbearbetning och listning av fler boenden.

– Vår vision är att bygga världens största on-line community för personer med rörelsehinder. Jag har själv en rullstolsbunden son och har på nära håll sett vilket behov som finns i denna målgrupp, säger Sebastien Archambeaud, grundare och vd på Handiscover. Sebastian har en bakgrund som europeisk marknadsdirektör inom L’Oréal och Unilever samt CEO i MrBid.

Cirka 10 procent av befolkningen på Handiscovers relevanta målmarknader har någon form av rörelsehinder på grund av sådant som sjukdom, olycka eller ålder. Bolagets reseportal matchar rörelsehindrade resenärer med hotell och privatpersoner som vill hyra ut. Det unika är att alla boenden är kategoriserade för olika grader av fysisk funktionsnedsättning. Resebokningssystemet underlättar även för närstående och assistenter som följer med på resorna.

– Bolaget har hittat en nisch som löser ett känt problem för rörelsehindrade när de ska ut och resa. Vi tror starkt på bolagets förmåga att kunna växa snabbt tillsammans med en kompetent ägarkrets som har erfarenheter från både uthyrning av semesterboenden och Dominika som är proffs på PR/marknadslanseringar, säger Robert Vass, Investment Manager på Almi Invest

– Jag känner grundaren Sebastien Archambeaud sedan länge och tycker att hans reseportal är en lysande idé, säger Dominika Peczynski som genom Mafioso PR också sköter Handiscovers kommunikation.

För ytterligare information kontakta:
Sebastien Archambeaud, vd Handiscover, tele +46 70-729 31 33 sebastien@handiscover.com

Robert Vass, Investment Manager, Almi Invest Syd, tele +46 73-024 43 08 robert.vass@almiinvest.se

Maria Kessling, kommunikationschef Almi Invest, tele +46 76-880 88 10 maria.kessling@almiinvest.se