Youtube-stjärnorna Jockiboi & Jonna och Skilltwins klara för VidStar Festival

Nu är det klart att den svenska Youtube-duon Joakim "Jockiboi" Lundell och Jonna Lundell kommer till VidStar Festival i Ericsson Globe 9-10 september. Även succétvillingarna SkillTwins med strax under 2 miljoner prenumeranter ansluter till den fullspäckade festivalen där 30 av Sveriges största YouTubers deltar i två dagar fyllda av scenshower, paneler, seminarier, meet & greet och mycket annat. Biljetterna finns ute till försäljning.

Under våren kunde paret ses i TV3-serien Jockiboi och Jonna i Nöd och Lust som slog rekord på kanalens Play-tjänst med över 218 000 starter första dygnet. På VidStar Festival kommer Jockiboi & Jonna delta i meet & greets och Jockiboi som också sysslar med musik, kommer även uppträda på det avslutande VidStar Party samt diskutera i en panel med andra Youtube-stjärnor hur man förvandlar sin diagnos till en superkraft.

– Jag och Jonna är superpeppade att vara med på VidStar, säger Joakim "Jockiboi" Lundell. Ett perfekt tillfälle att få träffa alla fans, att få prata om ämnen som är viktiga för oss och att få köra några låtar på Partyt! Kommer bli sjukt kul!

Tvillingparet Jakob och Josef El-Zein är två 20-åringar från Västerås som gjort succé på Youtube med kanalen SkillTwins, som idag är en av världens största fotbollskanaler med 1,9 miljoner prenumeranter. Med sina unika tricks och tips-videos har de fått internationell uppmärksamhet och setts i över 285 länder. Nu är det klart att de kommer till VidStar för att träffa sina fans och för att visa upp deras färdigheter live.

Övriga med medverkande på VidStar Festival är: 2chips1cola, Anty, Ebba Lindblad, Felicia Aveklew, Hampus Hedström, LakiDoris, Thomas Sekelius. Manfred Erlandsson, Clara Henry, Liam Pitts, Josephine Qvist, Emil Andersson, Beas Liv, TTF Entertainment, Stratolys, Filip Dikmen, Tova Helgesson, Mario Lorimo, Leon Gavric, Zaitr0s, KimmyPower, UFOSXM, Simon Lussetti, Emma Lussetti, Yumi & Tomu, Sp4zie, TheBentish, Raed Murad, Julien Magic, Jakob "Detvarmindag" Andersson. Fler kreatörer tillkommer inom kort.

Se hela programmet till VidStar Festival här:

www.vidstarfestival.com/program

VidStar Festival är ett samarbete mellan Blixten & Co, Geek Media,
Stockholm Globe Arenas, Splay, ENT och United Screens.

Mer information om VidStar Festival

Vidstarfestival.com
YouTube.com/vidstarfestival
Facebook.com/vidstarfestival
Instagram.com/vidstarfestival
Twitter.com/vidstarfestival
Snapchat: @vidstarfestival
#vidstarfestival

Biljetter
Biljetterna till VidStar Festival kan köpas via VidStarfestival.com, axs.com och blixten.se.

Pressbilder finns här: www.mynewsdesk.com/se/blixtenco

Om Jockiboi & Jonna
Joakim "Jockiboi" Lundell, 30 och Jonna Lundell, 22 driver en av Sveriges största Youtube-kanaler med över 500.000 prenumeranter (Jockiboi TV). Dessutom har paret:
- 681.000 följare på Instagram (@Jockiboi)
- 474.000 följare på Instagram (@Sessano)
- Jocke & Jonnas Youtube-kanal med över 380.000 prenumeranter
- Jockibois musik har över 7.000.000 streams på Spotify
- TV3-serien "Jockiboi och Jonna – I nöd och lust" som kraschade TV3Play med över 218.000 starter första dygnet

Jockiboi TV: www.youtube.com/user/dittinmusic
Jockiboi & Jonna: www.youtube.com/channel/UCy8nxID41QLex23-iFiRtIQ