X Ambassadors kommer till Sverige 2024!

X Ambassadors kommer till Sverige 2024!

Nu står det klart att det internationellt hyllade bandet X Ambassadors återvänder till Sverige för efterlängtade konserter på Berns i Stockholm 12 februari och Slagthuset i Malmö den 13 februari.

X Ambassadors framgångar inkluderar flera megahits såsom "Renegades", "Unsteady", "BOOM" och “Back To You” – låtar som erövrat radiolistan och streamingtjänster världen över. X Ambassadors debutalbum “VHS” från 2015 fick bandet att övergå från Ithaca alt-rockare och Brooklyn indie-outsiders till Billboard-trogna. Därefter har framgångståget rullat på med albumen "VHS 2.0" år 2016, "ORION" år 2019 och senaste "The Beautiful Liar" som släpptes 2021. Nu är bandet aktuella med låten “Friend For Life” som släpptes i juni 2023.

Under tidigare turnéer har X Ambassadors imponerat publiken med sin unika energi och närvaro på scen. Bandet har också delat scen med andra stora artister och varit en del av flertalet prestigefyllda festivaler.

Fans i Sverige har länge längtat efter att få uppleva bandet live igen – och nu är chansen här!

Biljetter släpps nu på fredag den 6 oktober klockan 11 på allthingslive.se

Konsertinformation: