Weeping Willows live på Fotografiska i Stockholm den 4-7 november

Weeping Willows live på Fotografiska i Stockholm den 4-7 november

Mellan den 4-7 november flyttar Weeping Willows in i Fotografiskas Restaurang där de bjuder på en intim och exklusiv spelning inför ett begränsat antal personer. Givetvis ingår en klimatsmart trerätters middag signerad kocken Paul Svensson. Biljetter finns att köpa via blixten.se/ww

- Det ska bli jätteroligt att spela live igen! Kontrasten mellan att stå på de stora scenerna med flera tusen i publiken, till att ha mycket färre personer framför sig och att spela fyra dagar i rad kräver lite variation i låtlistan. Men efter 10 skivor har vi ju en del låtar att välja mellan så det kommer garanterat bli en unik, personlig, nära och intim upplevelse, hälsar Weeping Willows

Fotografiskas restaurang drivs på ett lika passionerat sätt gällande sin matfilosofi som Weeping Willows frontman Magnus Carlson för sitt miljöengagemang. Detta skapar möjligheten för oss att för första gången få presentera en 100% helhetsupplevelse där alla sinnen får smaka på resursklokhet och framtidstro. Måltiden kommer att vara föränderlig utifrån säsong, råvaror och innovationer. Fotografiskas växtbaserade kök tar i vanlig ordning avstamp från växtriket där vi letar fram det bästa naturen har att erbjuda just för stunden och kryddar med rikedomarna från djurriket för att optimera utifrån vår framtid och planet. Att allt kommer att användas på hela råvaran och gärna en gång till goes without saying.

Kort om Weeping Willows

Historien om Weeping Willows började redan 1994 då bandet bildades. Den första officiella singeln, med namnet ”Broken Promise Land”, gavs dock ut först sommaren 1997. Några månader senare släpptes debutalbumet med samma namn och numera är det en svensk popklassiker som har släppts i flera olika versioner och utgåvor. Idag är Weeping Willows ett av Sveriges mest rutinerade, etablerade och folkkära popband.

I mars förra året kom Weeping Willows tionde och Grammisnominerade studioalbum ”After Us”, som hyllades unisont av Sveriges journalistkår. Med nytt album i bagaget var bandet ute på en omfattande turné både under sommaren och hösten. Vintern ägnades åt ”Christmas Time Has Come Tour”, för femte året i ordningen. Weeping Willows plats på den svenska livescenen är helt enkelt självklar!

Blixten & Co representerar ett 90-tal av Sveriges mest framstående artister och producerar konserter, shower, musikaler, teater och dansföreställningar över hela Skandinavien.

Blixten & Co producerar bland annat Lisa Nilsson-Kvinnan som är jag, ART, Störst av allt, En kväll med Petter, Mia Skäringer-No more fucks to give, Melodifestivalen och turnéer med artister som Veronica Maggio, Miss Li, Lena Philipsson, Tomas Andersson Wij, Sarah Dawn Finer, Weeping Willows, Peg Parnevik, Thomas Stenström, Pale Honey, Newkid, Linn Koch-Emmery, STOR.

Blixten & Co är sedan december 2018 del av nätverket All Things Live, den största oberoende aktören i Norden inom live-/underhållningsindustrin. Vårt partnerskap i All Things Live täcker hela spektrumet från lokala norska akter till svenska musikproduktioner och danska stand-up-evenemang till arenakonserter med internationella artister som The Rolling Stones, Celine Dion, Green Day, Britney Spears och Eminem.

Vår företagskultur kännetecknas av prestigelöshet och professionalism i alla led. Sedan 2011 driver vi ett aktivt jämställdhets- och mångfaldsarbete och detta är en viktig del av vår värdegrund. Våra värdeord är mod, tydlighet, engagemang och glädje.