Weeping Willows i Ericsson Globe slutsålt 1 april, ytterligare extrakonsert fredagen den 31 mars

20-årsjubileet av Weeping Willows debutalbum Broken Promise Land kommer firas tre gånger om i Ericsson Globe i vår. Kvällskonserten den 1 april är nu slutsåld och på måndag släpps biljetterna till ytterligare en konsert som sker fredagen den 31 mars. Fåtal biljetter finns fortfarande kvar till konserten 16:00 den 1 april.

- Nu måste jag nypa mig i armen igen! Kvällsgiget i Ericsson Globe är nu utsålt och det blir ytterligare en konsert på fredagen, en TREDJE(!). Inte ens i vår vildaste fantasi kunde vi tro detta! Återigen tack för att ni vill höra oss i detta storslagna format där vi och Gävle Symfoniorkester kommer att ge allt för att leverera oförglömliga upplevelser!, hälsar Magnus Carlson, sångare i Weeping Willows.

2017 fyller "Broken Promise Land" 20 år och Weeping Willows firar alltså detta genom att göra två jubileumskonserter på en och samma dag i Ericsson Globe, samt ytterligare en konsert dagen innan, tillsammans med Gävle Symfoniorkester under ledning av dirigent Christoffer Nobin. "Broken Promise Land” kommer framföras från början till slut i nya orkesterarrangemang signerade Pål Svenre som även producerade originalutgåvan. Därefter bjuds det på orkestrerade versioner av Weeping Willows största låtar från de andra albumen.

Weeping Willows ackompanjerade av Gävle Symfoniorkester – Ericsson Globe

31 mars 20:00 – extrakonsert, biljettsläpp 19 december
1 april 16:00 – fåtal biljetter kvar
1 april 20:00 – slutsålt

Facebook Weeping Willows

Biljetterna finns att köpa via Blixten & Co och axs.com, tel 0771-31 00 00 på måndag den 19 december.

Ladda ned pressbilden här

För mer information eller pressackreditering vänligen kontakta Sandra Nordin, sandra@blixten.se