Veronica Maggio och Timbuktu & Damn! ger sommarkonsert i Helsingborg

Veronica Maggio och Timbuktu & Damn! ger sommarkonsert i Helsingborg

Den 15 juli spelar två av Sveriges största stjärnor i den vackra slottsparken Sofiero i Helsingborg. De hyllade live-artisterna Veronica Maggio och Timbuktu kommer ge varsin konsert under kvällen och bjuda på några av de senaste årens största svenska hits från sina imponerande låtkataloger. Biljetterna släpps klockan 09:00 måndag 28 april.

Veronica Maggio är en av landets populäraste artister. I höstas släpptes hennes hyllade album "Handen i fickan fast jag bryr mig”, som fortfarande är ett av de mest spelade albumen på Spotify med sammanlagt över 30 miljoner spelningar. Hon fick ytterligare kvitton på skivans betydelse för musikåret 2013 när hon belönades med utmärkelserna Årets pop på Grammis-galan och Årets artist på P3 Guld. Under januari och februari 2014 var Veronica Maggio ute på en hyllad och utsåld Norden-turné och i sommar ställer hon sig på scenen igen.

– Vår förra spelning på Sofiero kändes helt magisk. Jag hade feber och halsfluss men publiken var så peppad att jag körde tills jag nästan inte kunde prata. Den här gången är det ju både jag och Timbuktu som spelar så jag hoppas på en grym kväll, säger Veronica Maggio.

Timbuktu är en av Sveriges största hiphop-artister och har släppt åtta soloalbum och belönats med sju Grammis och fyra P3 Guld. I början av året släppte han den uppmärksammade singeln "Spring” som spelas frekvent på P3 och i april kom den politiska andrasingeln "Den svenska skammen”. På spelningen i Helsingborg har han sällskap av det hyllade funkbandet Damn!

– Det är alltid mäktigt att stå på Sofieros scen i en av Sveriges vackraste musikmiljöer. Jag ser dessutom fram emot att bjuda på en massa nya låtar, säger Jason "Timbuktu” Diakité.

Konserten med Veronica Maggio och Timbuktu & Damn! den 15 juli på Sofiero i Helsingborg är en samproduktion mellan Blixten & Co, United Stage, KB och The Tivoli.

Biljetter

Biljetterna släpps 09:00 måndag 28 april och köps via Blixten.se och Ticnet.se