Veronica Maggio får förstärkning av Miss Li på Stockholms Stadion

Veronica Maggio får förstärkning av Miss Li på Stockholms Stadion

Efter den hyllade Bråvalla-spelningen i början av juli blickar Veronica Maggio framåt mot lördag den 13 augusti och hennes största egna spelning någonsin.
Nu är det även klart att Miss Li ansluter till denna festkväll på Stockholms Stadion.

I år firar Veronica Maggio 10 år som artist och hon gör det i stor stil. I början av juli uppträdde hon på Bråvalla-festivalen och hyllades i DN med ord som "gåshudsframkallande" och "förkrossande imponerande", Aftonbladet delar ut 4 av 5 i betyg och skriver att hon skapar "festivaleufori" och Folkbladet skriver att "Veronica Maggio är Bråvalla Festivalen 2016”.

Den 13 augusti fortsätter jubileumsåret på Stockholms Stadion med en magisk kväll fylld av hennes största hits och låtar från albumen “Vatten och bröd”, “Och vinnaren är…”, “Satan i gatan”, “Handen i fickan fast jag bryr mig” och “Den första är alltid gratis”. Nu är det klart att Veronica Maggio kommer få förstärkning av Miss Li under kvällen.

– Det känns kul att få sällskap av Miss Li, säger Veronica Maggio. Jag såg henne spela live på Malmöfestivalen för första gången för länge sedan och blev otroligt inspirerad! Därför känns det grymt att få just hennes hjälp på Stadion.

– Jag är så grymt glad, peppad och HEDRAD över att få gästa Maggio på Stadion, säger Miss Li. Jag kan knappt bärga mig! Det är lätt sommarens stora höjdpunkt. Det blir mitt och bandets första gig tillsammans på två år, så peppen är total! Jag kan knappt sitta still!

Miss Li

Miss Li är en av Sveriges mest älskade artister. Hon är äntligen på gång med nytt material och kommer senare i sommar släppa nya singeln “Bonfire”. Hon debuterade 2006 och gav inom loppet av ett år ut tre storsäljande album samt en "Best of"-skiva. Under samma period spelade hon in den framgångsrika duetten "Om du lämnar mig nu" med Lars Winnerbäck som låg 240 veckor på Svensktoppen och vann en Grammis för Årets låt. 2012 medverkade Miss Li i "Så mycket bättre". Där tolkade hon bland annat Pugh Rogefeldts låt "Här kommer natten" som hyllades. 2013 släpptes albumet "Wolves", hennes sjunde skiva på lika många år. 2014 släppte Miss Li singeln "I Finally Found It" som även är med i filmen "Hallonbåtsflyktingen".

Följ Veronica Maggio

Spotify