"Värvet International" – Kristoffer Triumf redo för nya utmaningar

"Värvet International" – Kristoffer Triumf redo för nya utmaningar

Kristoffer Triumfs “Värvet” har på två år gjort stor succé och blivit Nordens största intervjupodcast. Nu är det dags för nästa steg – "Värvet International”. Kristoffer Triumfs nya sparringpartner är redaktör Christina Jeurling Birro (“Skavlan”, "Dabrowski”, "Sen kväll med Luuk”) vars uppgift bland annat blir att boka stora namn och intressanta personer för en internationell publik. "Värvet International” har premiär i sommar och kommer sändas parallellt med svenska “Värvet”. Redan nu är det klart att Kristoffer Triumf kommer att intervjua regissören, manusförfattaren och producenten Larry Charles (“Seinfeld”, "Borat”, “Brüno”).

2013 var ett fantastiskt år för “Värvet”. Det sammanlagda antalet nedladdningar av "Värvet" passerade 14 miljoner och det 100:e avsnittet firades med en live-intervju med statsminister Fredrik Reinfeldt. Parallellt med framgångarna gick Kristoffer Triumf och väntade på besked från SVT om nästa steg i karriären. Till slut tröttnade han.

– Jag kände att jag ville sätta igång ett eget projekt istället för att gå och vänta på projekt som aldrig blev av. Jag gillar att utmana mig själv och att göra det som känns lite svårt. "Värvet International” föddes ur frustrationen över att vänta och min nyfikenhet på USA. Genom mina intervjuer kommer jag sakta lära känna ett land som jag kanske aldrig kommer förstå fullt ut, förklarar Kristoffer Triumf.

I satsningen på en internationell podcast inleder Kristoffer Triumf nu ett samarbete med Christina Jeurling Birro, en av landets mest erfarna tv-redaktörer, som bokat internationella gäster till program som "Skavlan”, "Dabrowski” och "Sen kväll med Luuk”. I "Värvet International” kommer Christina Jeurling Birro förutom att boka spännande gäster också vara med och utforma intervjuerna.

– Det är en ynnest att få jobba med nån som är så sjukt rutinerad och som burit så många talkshows. Faktum är att jag måste nypa mig i armen med jämna mellanrum för att greppa att jag har samma redaktör som Stina Lundberg Dabrowski, säger Kristoffer Triumf.

– Det kommer bli en utmaning för honom att behålla magin från “Värvet”, men Kristoffer Triumf är otroligt duktig. Han har en så ärlig nyfikenhet och framhäver inte sig själv. Jag tror att det kommer bli väldigt bra, säger Christina Jeurling Birro.

"Värvet International” kommer innehålla djuplodande intervjuer med spännande internationella gäster. Den beräknas ha premiär i sommar och det kommer att publiceras minst ett avsnitt i månaden, parallellt med "Värvet”.

Arbetet med att boka gäster startar denna vecka men redan nu är att klart att Kristoffer Triumf i ett av avsnitten kommer möta den legendariska regissören, manusförfattaren och producenten Larry Charles, som bland annat arbetat med den klassiska komediserien “Seinfeld” och de tre Sacha Baron Coen-filmerna "Borat”, "Brüno” och "The Dictator”.

Om "Värvet"

"Värvet” är en av Sveriges största podcasts med över 14 miljoner nedladdningar. Programledaren Kristoffer Triumf har intervjuat över 100 intressanta personer, så som Fredrik Reinfeldt, Malena Ernman, Mauro Scocco, Maria Montazami, Johan Renck, Bodil Malmsten, Felix Herngren, Jonas Gardell, Laleh, Sissela Kyle, Petter, Özz Nûjen, Peter Jöback, Carina Berg, Mona Sahlin, Johan Rheborg, Sigge Eklund, Petra Mede, Annika Lantz och Henrik Schyffert.

Sommaren 2013 gjorde Kristoffer Triumf dessutom fem utsålda kvällar med livetalkshowen Takshow på Kulturhuset i Stockholm.

För mer information kontakta:

Christina Jeurling Birro, redaktör Värvet International
christina@varvetpod.com