Utsålt x 3, nu gör Petter en fjärde spelning i Stockholm i vår - Göta Lejon 25 april

I november offentliggjorde Petter två spelningar på Vasateatern i mars nästa år, där han kommer framföra det senaste albumet Skeppsholmen, från början till slut. Biljetterna sålde slut på nolltid och för en vecka sedan släpptes ytterligare en spelning, då till China Teatern. Nu är även den utsåld och på allmän begäran bjuder Petter på en fjärde spelning i Stockholm den 25 april, den här gången huserar han hos Göta Lejon. Biljetterna släpps torsdagen den 22 december.

• -Tack tack tack! Vilken fantastisk "för tidig" julklapp jag fått, det är alltså utsålt även på China Teatern! Inte ens i min vildaste fantasi kunde jag tro att ni skulle vara SÅ pepp på att höra min senaste platta Skeppsholmen live. Nu blir det en spelning till, den här gången på legendariska Göta Lejon. Hoppas vi ses, och god jul, hälsar Petter.

Den 28 oktober släpptes det nya albumet Skeppsholmen. Petter har som artist hållit sig flytande, alltid relevant i snart 20 år och till denna skiva har han funnit en påtagligt ny ljudbild; där han arbetat tillsammans med producenten Mattias Glavå (Håkan Hellström, Broder Daniel). Utöver två nyskrivna låtar består albumet av några av Petters tidigare verk – dock i helt nya versioner. Albumet är akustiskt och innehåller oväntade tolkningar av hans låtskatt, tillsammans med nya gästartister (Eva Dahlgren, Martin Elisson, Håkans Hellström, Jonas Kullhammar, Linnea Olsson, The Jubilees och Franska Trion m.fl).

Skeppsholmen live
24 mars - Vasateatern (utsålt)
25 mars - Vasateatern (utsålt)
25 april - Göta Lejon (biljettsläpp 22 december)
26 april - China Teatern (utsålt)

Facebook: https://www.facebook.com/petterofficial/

Instagram: @petteralexis

Twitter: @PetterAlexis

Biljetter
Biljetter till Göta Lejon släpps den 22 december via blixten.se/petter

Vänligen kontakta Sandra Nordin, sandra@blixten.se, 0706-973959.