Tjuvjakt klara för sommarturné 2018 – inleder på Gröna Lund den 8 juni!

Tjuvjakt beger sig ut på sommarturné med nytt material i bagaget! På kort tid har gruppen växt fram som en av Sveriges största hiphopakter, och efter ett framgångsspäckat 2017 med allt från vinst i GAFFA-prisets kategori ”Årets Genombrott” till flerfaldiga nomineringar i både Grammis och P3 Guld är det nu dags för gruppen att ge sig ut på en sommarturné Sverige över. Startskottet går på Gröna Lunds Stora Scen den 8 juni kl. 20:00.

Tjuvjakt har sedan starten 2012 samlat ihop över 120 miljoner streams på Spotify och etablerat sig som en av de mest mångfacetterade och påhittiga hiphopgrupperna i Sverige, och under våren 2017 släpptes albumet ”Pojkvän” som tog Sverige med storm. Den innehåller bland annat megahiten ”Tårarna i halsen” som sålt platina fyra gånger om och erhöll nomineringar för ”Årets låt” i både Grammis och P3 Guld.

Nu står det klart att Tjuvjakt ger sig ut på vägarna under sommaren 2018, med både gammalt och helt nytt material i sin redan breda repertoar.

- Vi har nya grejer på G som vi är sjukt peppade på att visa upp, men även att göra de gamla grejerna fetare! Vi ses i sommar! hälsar gruppen.

Första stoppet för sommaren blir på Gröna Lunds Stora Scen den 8 juni klockan kl. 20:00.

Turnéplan
8 juni – Gröna Lund, Stockholm
15 juni – Belleuveparken, Karlshamn
28 juni – Västerås Cityfestival
29 juni – Societén, Varberg
30 juni – Halmstad Live
6 juli – Sensommar! Sundsvall
7 juli – Törebodafestivalen
14 juli – Arvika Hamnfest
25 juli – Hugos Parkfestival, Norrköping
24 aug – Eksjö Stadsfest
1 sep – Domino, Nyköping
Fler datum tillkommer

Tjuvjakt består av Olle Grafström, Arvid Lundquist, Kid Eriksson, Jesper Swärd och Fredrik ”Woodz” Eriksson

Facebook https://www.facebook.com/Tjuvjakt/
Instagram  https://www.instagram.com/tjuvjakt/

Biljettinformation
Biljetter säljs via blixten.se/tjuvjakt samt lokala återförsäljare.

För mer information vänligen kontakta:
Victor Fagerquist, Blixten & Co, victor@blixten.se 070-840 89 18