Timo Räisänen gör sommarturné i tre tappningar – här ser du honom live i sommar!

Timo Räisänen har ett gediget track-record som en av Sveriges största soloartister under 2010-talet. I september 2017 släppte han sin debut på svenska – albumet ”Tro, hat och stöld”. Efter att återigen ha vunnit både medias så väl som publikens hjärtan är det nu klart att Timo Räisänen åker ut på sommarturné runt om i landet – i tre olika tappningar, där även superpopulära konceptet ”Timo sjunger Ted” gör efterlängtad comeback.

-Vinterns långa mörker tog nästan knäcken på mig i år, så jag tänker ta vara på varenda sekund av den här sommaren. Och som bäst avnjuter jag den från en scen någonstans i Sverige, hälsar Timo.

Timo Räisänen har under många år varit ett välbekant namn på mångas läppar. Solokarriären tog direkt fart när Timo Räisänen upptäcktes som Håkan Hellströms sidekick och gitarrist. Med sin energiska scenpersonlighet och sina karaktäristiska körstämmor blev han snart signad av Razzia Records och gav kort därpå ut det finstämda popalbumet "Lovers are Lonely" som följdes upp av den rockigare "I’m Indian" - innehållande bland annat monsterhiten "Fear No Darkness Promised Child".

Timo Räisänen har stått som vinnare i P3 Guld vid två tillfällen och "Timo sjunger Ted" var en av Sveriges mest bokade akter under sommaren 2016.

Turnéplan – här ser du Timo live i sommar
!
6 juni - Trollhättan, Spikön – (Timo sjunger Ted)
15 juni - Karlstad, Nöjesfabriken
16 juni - Dalum, Hermans Lada
30 juni - Tjugesta, Tjo i Tjögsta – (Timo sjunger Ted)
4 juli - Karlskoga, På Flotten – (Timo sjunger Ted)
5 juli - Ljusdal, Rosehills - (Timo sjunger Ted)
6 juli - Uppsala, Parksnäckan - (Timo sjunger Ted)
7 juli - Mariefred, Skottvångs Gruva - (Timo sjunger Ted)
18 juli - Allsång i Grebbestad
21-22 juli - Timo solo - Borgholm, Kackelstugan
26 juli - Hamburgsund, Sånger vid havet
27 juli - Lysekil, Sånger vid havet
28 juli - Kungsbacka, Sånger vid havet
10 augusti - Ängelholm, Ljusfesten - (Timo med band)
25 augusti - Eksjö Stadsfest - (Timo med band)

Facebook facebook.com/timoraisanenofficial
@timoraisanenofficial

Biljettinformation
Biljetter via blixten.se/timoraisanen samt lokala återförsäljare.

För mer information vänligen kontakta
Victor Fagerquist, Blixten & Co, victor@blixten.se 070-840 89 18