Timo Räisänen gör "En Timokonsert" – spelar i Göteborg och Stockholm i höst!

Timo Räisänen gör "En Timokonsert" – spelar i Göteborg och Stockholm i höst!

Göteborgssonen Timo Räisänen gjorde sig under 2010-talet ett namn som en av Sveriges största soloartister. Solokarriären tog direkt fart när Timo Räisänen upptäcktes som Håkan Hellströms sidekick och gitarrist, och med sin energiska scenpersonlighet och sina karaktäristiska körstämmor blev han snart signad av Razzia Records som kort därpå gav ut det finstämda popalbumet "Lovers are Lonely" – uppföljt upp av den rockigare "I'm Indian" innehållande bland annat megahiten "Fear No Darkness Promised Child".

Timo har stått som vinnare i P3 Guld vid två tillfällen och "Timo sjunger Ted" var en av Sveriges bokade akter under sommaren 2016.

Med en gedigen låtkatalog och hundratals gig i ryggen släppte Timo sin efterlängtade debut på svenska i september 2017 – albumet "Tro, hat, stöld". Under sommaren 2018 har Timo turnerat runt om i landet och efter att återigen ha vunnit både publikens så väl som medias hjärtan står det nu klart att Timo Räisänen kommer till de anrika spelställena Stora Teatern i Göteborg och Vasateatern i Stockholm med "En Timokonsert" – Timo extra allt i de olika konstellationer han turnerat med genom åren.

- Det här spretiga upplägget känns verkligen hemma för mig. Och så på en arena där man förväntas leva ut sina känslor, larva sig, gestikulera och spela allan. Vad mer kan en luttrad teaterapa önska sig? hälsar Timo.

Biljetterna släpps den 6 september via blixten.se/timo.

Turnéplan – En Timokonsert
30 nov – Vasateatern, Stockholm
1 dec – Stora Teatern, Göteborg

Facebook facebook.com/timoraisanenofficial
Instagram @timoraisanenofficial

Biljettinformation

Biljetter via blixten.se/timo samt lokala återförsäljare.

För mer information vänligen kontakta
Victor Fagerquist, Blixten & Co, victor@blixten.se 070-840 89 18