Svenska houseduon Qulinez på turné

Svenska houseduon Qulinez på turné

På fredag 11 juli inleder den svenska dj- och producent-duon Qulinez sin sommarturné i Varberg. Efter att i maj ha spelat inför 35 000 extatiska fans på Size in the Park-festivalen i Stockholm är det dags för de internationella dj-stjärnorna Alexander Lager och Johannes Gustafsson att göra en sommarturné genom Sverige. Framöver väntas nya singel-släpp och i höst åker Quilnez ut på sin första soloturné i USA.

Qulinez är en av de senaste årens största svenska dj-exporter. Deras hårda elektroniska musik har hyllats av giganter som Swedish House Mafia, Tiësto och David Guetta och fått igång dansgolv på bland annat Tomorrowland, Creamfields och Ibiza. House-duon har även toppat DJ-topplistan Beatport och 2012 utsågs de till "Breakout Stars of 2012" av den inflytelserika housesajten Beat My Day. Tidigare i år släppte Qulinez ”Rising like the sun” med Cara Salimando som återfinns på flera av sommarens mixtapes och spellistor.

Nu på fredag är det premiär för Qulinez klubbturné och under juli och augusti besöker de flera städer runt om i sommar-Sverige. Qulinez har också en egen podcast ”Recklezz Radio podcasts” och i den tipsar Alexander Lager och Johannes Gustafsson om guldkorn i house-världen.

Speldatum Qulinez
11 juli – Varberg, Societén