Stor rusning efter biljetter till Filip och Fredriks stora podcast-happening i Ericsson Globe

Torsdag 5 juni firar Filip Hammar och Fredrik Wikingsson sin 200:e podcast med en stor podcast-fest i Ericsson Globe – ”The Last Waltz”. Biljetterna släpptes till försäljning nu på morgonen och trycket blev så stort att Blixten & Co:s webbsida kraschade. Med anledning av det enorma intresset släpptes fler sektioner och ytterligare biljetter till försäljning idag klockan 13:00. Biljetterna kostar endast 200 kr och Filip och Fredrik ser fram emot en stor folkfest.

“Filip och Fredriks podcast” är en av Sveriges äldsta och största podcasts och Filip och Fredrik är två av landets mest prisbelönta programledare. Podcasten har sedan starten 2010 lockat hundratusentals lyssnare varje vecka. Avslutningsfesten i Ericsson Globe markerar ett slut, men också en ny början. Podcasten kommer att återuppstå i en ny form inom kort. – "The Last Waltz" är en hommage till The Bands legendariska avslutningskonsert i San Fransisco 1976. Podcasten kommer att ömsa skinn efter Globen-giget. Det blir en ordentlig förändring. Mer säger vi inte just nu, säger Fredrik Wikingsson.

Om Filip och Fredrik

Filip Hammar och Fredrik Wikingsson är ett verkligt fenomen inom svensk media. I över tio år har de haft en given plats i tv-tablån och vunnit hela sju Kristallen-priser för sina program och insatser som programledare. Vid sidan om tv har de gjort liveunderhållning med succéförställningen ”Jakten på den försvunna staden” och haft stora framgångar med sin podcast. Filip och Fredrik har skärskådat mänsklighetens alla hörn i ”Boston Tea Party”, tävlat mot allt och alla i ”Vem kan slå Filip och Fredrik?”, bevakat det amerikanska valet på sitt alldeles egna sätt och gjort förstklassiga talkshows som ”Söndagsparty med Filip och Fredrik” och ”Breaking News”. 2012 och 2013 ledde de Oscarsgalans sändning i svensk tv och sjösatte nya program som "Nugammalt" och "Hissen". Måndag 17 mars är det dags för ett nytt kapitel i Filip och Fredriks tv-historia då den nya tv-serien “La Bamba” har premiär. Där utmanar Fredrik sin vän Filips syn på sitt eget liv. Filip får bland annat testa att vara predikant, aptränare och mentor åt gängmedlemmar i Compton i Los Angeles. 2010 startade de “Filip och Fredriks podcast” som snabbt blev en av Sveriges mest populära och utsågs både 2011 och 2012 till Sveriges bästa podradio om kultur och nöje. "Filip och Fredriks podcast” har 300 000 lyssnare varje vecka och 2012 spelades det hundrade avsnittet in i ett utsålt Berwaldhallen. 5 juni 2014 firar de sitt 200:e podcastavsnitt med ett stort firande i Ericsson Globe i Stockholm. 2014 är Filip och Fredrik också aktuella med en dokumentär om det somaliska bandylandslaget från Borlänge. Filmen planeras ha premiär på bio under sommaren.

Biljetter till ”The Last Waltz – Filip och Fredriks podcast #200 live i Ericsson Globe” Blixten.se

Stockholm Globe Arenas biljettkassa 077-131 00 00 och axs.com Pris: 200 kr + serviceavgift

Följ #FFGLOBEN

Pressbilder www.blixten.se/filipofredrik

Kontakt Press Helena Iles, ILES PR 0739 80 52 51 helena@iles.se

Viktor Joandi, Blixten & Co 08 - 440 92 28 Viktor.Joandi@blixten.se

Blixten & Co är ett av Sveriges största bolag inom liveunderhållning. Företaget startades 2006 och trots vår unga ålder har vi redan hunnit genomföra några av Sveriges största publikframgångar på en scen. Vi representerar ett sjuttiotal av Sveriges mest framstående artister och arbetar med underhållning inom så vitt skilda områden som musik, humor, dans, teater, föreläsningar och konferenciersjobb. Vi producerar konserter, shower, musikaler och teaterföreställningar för både fasta scener och på turné i hela Skandinavien.