Stjärnskottet Shirin släpper debutalbum – klar för turné i sommar!

Stjärnskottet Shirin släpper debutalbum – klar för turné i sommar!

2018 är Shirins år! Det blev en rivstart i förra årets Melodifestivalfinal där hon gjorde en bejublad tolkning av Frans vinnarlåt ”If I Were Sorry” tillsammans med Damn! (kanske mest kända som Timbuktus högenergiska kompband). Under våren har Shirin släppt 4 singlar och idag släpper hon äntligen debutalbumet ”Almost Lover” – som hon tar med sig ut på turné runt om i Sverige.

Den 22-åriga sångerskan och låtskrivaren singeldebuterade förra året med ”Back To The Basics” och har under våren 2018 hunnit med hela 4 singelreleaser. Idag släpper hon den efterlängtade skivan ”Almost Lover” - och nu står det alltså klart att hon tar med sig det helt nya materialet ut på vägarna i sommar.

- Det ska bli sjukt kul att få spela skivan live och visa upp helheten i vad jag vill säga, och vad jag varit med om. Jag har skrivit på den här skivan i snart 4 år och att kunna sätta allting i ett sammanhang känns jätteskönt. Hoppas verkligen vi ses i sommar, hälsar Shirin.

Shirin har egyptiskt påbrå men föddes i Berlin och växte upp i Gol, Norge för att slutligen landa i Malmö/Rosengård, Sverige 2001. Hennes föräldrar är från Libanon och Tyskland och är båda läkare.

Hon har inte bara påbrå från all världens hörn, hon har även en röst som blivit hyllad av artisten SIA på Twitter med orden ”INCREDIBLE SINGING YOU!!”.

Lyssna på skivan här!

Turnéplan
28 juni – Västerås Cityfestival
30 juni – Hässleholm, Torsjö Live
3 juli – Skellefteå, En flotte
6 juli – Borlänge, Peace & Love
27 juli – Norrköping, Hugos Parkfestival
28 juli – LandskronaKarnevalen
10 augusti – Ängelholm, Ljusfesten
11 augusti – Fagervik, Folkan Waterfront
16 augusti – Malmöfestivalen
24 augusti – Eksjö Stadsfest
25 augusti – Oskarshamn Stadsfest
1 september – Göteborg, Statement Festival
2 september – Värnamo, Gummifabriken

Facebook facebook.com/shirinelhagee
Instagram @shirinelhage

Biljettinformation
Biljetter via blixten.se/shirin samt lokala återförsäljare.

För mer information vänligen kontakta
Victor Fagerquist, Blixten & Co, victor@blixten.se, 070-840 89 18