Stephen Merchants hyllade standup-show till Göteborg

Stephen Merchants hyllade standup-show till Göteborg

Den 28 oktober uppträder "The Office”-legenden Stephen Merchant för första gången i Göteborg. Den mångfaldigt prisbelönta komikern har precis varit i Stockholm och fått ett lysande mottagande av sin standup-show. DN hyllar honom som "väldigt, väldigt, rolig" och i nästa vecka är det Göteborgs och Lorensbergsteaterns tur att få uppleva humorgeniets föreställning live.

Stephen Merchant är känd för att tillsammans med Ricky Gervais skapat stora tv-serier som "The Office”, "Extras” och "An Idiot Abroad”. De hyllade komediserierna har blivit internationella succéer och belönats med bland annat tre BAFTA, fyra British Comedy Awards, en Emmy och två Golden Globes.

Standup-karriären inledde Stephen Merchant redan 1997 och han har gjort flera stora turnéer i Europa, USA och Oceanien. Showen "Hello Ladies” blev en så stor succé att den dessutom la grunden för hans tv-serie på HBO med samma namn.

Stephen Merchants Sverige-debut på humorfestivalen Stand Up For Stockholm hyllas i DN, som skriver att "han besitter den så ofta bortslarvade konsten att gestalta, men han briljerar minst lika mycket i talet”.

Tisdag den 28 oktober uppträder Stephen Merchant med sin standup-show på Lorensbergsteatern i Göteborg.

Nyligen gjorde Stephen Merchant en viral braksuccé med en mim-duell hos Jimmy Fallon

Följ Stephen Merchant

På Twitter: @StephenMerchant