State of Sound klara för festivaler i sommar - släpper ny singel med Linnea Henriksson!

State of Sound har med över 120 miljoner streams på Spotify gjort succé med singlar som ”Higher Love” (med Gustaf Norén) och tropical house-covern på Bryan Adams ”Heaven”. Idag släpper de en ny singel med Linnea Henriksson – missa inte State of Sound live i sommar!

I januari 2018 släppte State of Sound EP:n ”High On You” och singeln ”Stardust”. Duon karaktäriseras av sin mix av svenskt vemod, eskapism, pastellfärgade solnedgångar och tropiska ljudlandskap, och totalt har State of Sounds katalog streamats över 120 miljoner gånger på Spotify sedan debuten för mindre än två år sedan.Idag släpps den sprillans nya singeln ”Den första gång jag såg dig” på vilken ingen mindre än Linnea Henriksson gästar.

State of Sound består av Viktor Norén och Joakim Andrén som träffades på ett tequilaparty i Stockholm 2010 och blev vänner direkt. Med Viktors bakgrund i band som Sugarplum Fairy och Viktor & The Blood samt egna soloäventyr mixat med Joakims förflutna som turnémusiker och låtskrivare, var det en ”musikalisk match made in heaven”. Utöver det nya singelsläppet och senaste EP:n ”High On You” har de även producerad samtliga av Eric Saades låtar av förra höstens omgång av TV-programmet ”Så mycket bättre”.

Till sommaren står det nu klart att State of Sound gästar Summerburst i både Göteborg och Stockholm, samt Peace & Love i Borlänge.

Festivaldatum
2 juni – Göteborg, Summerburst
16 juni – Stockholm, Summerburst
5 juli – Borlänge, Peace & Love