Standup-komikern Gabriel Iglesias till Sverige i vår

Standup-komikern Gabriel Iglesias till Sverige i vår

Med sina imitationer, vilda röstbyten och ljudeffekter har standup-komikern Gabriel Iglesias skapat en stil som gjort honom oerhört populär i hela världen. Han följs av miljontals fans online och i fjol hade filmen om hans liv, ”The Fluffy Movie”, premiär på över 400 biografer i USA. Nu är det klart att Gabriel Iglesias kommer till Sverige för två föreställningar i vår – den 28 maj på Lisebergshallen i Göteborg och den 31 maj på Hovet i Stockholm. Biljetterna släpps fredag den 30 januari.

Det är inte många komiker som är populärare än Gabriel Iglesias. Det bevisas inte minst av hans över 7,6 miljoner följare på Facebook, över 200 miljoner visningar på Youtube, två miljonsäljande dvd-shower och biofilmen om honom. Han har också utsetts till en av de tio mest framgångsrika komikerna i världen just nu av Forbes.

Gabriel driver gärna med sig själv och sina kompisar och använder sina berömda karikatyrer, galna röster och snillrika ljudeffekter för att få publiken att skratta åt till synes vardagliga historier. Han beskriver sig själv som varken kontroversiell eller politisk, hans mål är helt enkelt bara att underhålla publiken och få dem att gå från föreställningen med ett leende på läpparna.

Förutom sin gedigna karriär på världens standup-scener är Gabriel Iglesias också en välkänd programledare och skådespelare. Han har medverkat i över tio filmer, bland annat i den stora tittarsuccén ”Magic Mike” och är en återkommande gäst på amerikanska talkshows som ”The Tonight Show with Jay Leno”, ”Conan”, ”Jimmy Kimmel Live” och ”The Late Late Show with Craig Ferguson”. Han har också programlett två säsonger av det populära tv-programmet ”Gabriel Iglesias Presents Stand-Up Revolution” på Comedy Central. Där presenterade han nya lovande komiker och nominerades till en ALMA för sin insats.

I vår kommer Gabriel Iglesias till Sverige med sin nya show. Den 28 maj uppträder han på Lisebergshallen i Göteborg och den 31 maj på Hovet i Stockholm.

Videoklipp:
"High School Reunion"