Sommarturné för ep-aktuella Hurricane Love

Sommarturné för ep-aktuella Hurricane Love

Idag släpper Malmöbandet Hurricane Love äntligen sin debut-ep och till sommaren väntar en turné. EP:n följer upp singlarna ”Free Ticket” och uppmärksammade debutsingeln ”Nowhere To Go”, som har streamats över en halv miljon gånger på Spotify, nått tredje plats på iTunes försäljningslista, tionde plats på Digilistan och börjat bubbla på tysk radio.
Den nya ep:n vittar om att bandet är ett starkt lysande stjärnskott på den svenska pophimlen. De fem spåren skiftar tvärt från mjukt till hårt, lugnt till energiskt, elegant till storslaget och berättar historier om euforiska äventyr, sönderslitna relationer och ivrig kärlek.

Hurricane Love har gjort över hundra officiella spelningar i Skandinavien, England och Tyskland, öppnat för Movitz! och The Royal Concept, spelat på några av de större festivalerna i Europa, hyllats av anrika Billboard och vunnit Emergenza – världens största livemusiktävling för osignade band. Bandet gjorde nyligen stor succé på festivalen Where’s The Music där de bland annat kallades ”Världens bästa band” av bloggen drefvet.se.

Sagt om bandet:
”Hurricane Love är världens bästa band … Hurricane Love bjuder på en så satans febrig spelning, trots att spelningen bara klockar in på en halvtimme så tror jag inte att mitt hjärta hade pallat mer.”
Drefvet.se

”Hurricane love borde med sin lättlyssnade, ambitiösa och välskrivna musik kunna bli stjärnor även på radion och med sina ännu mer ambitiösa live-akter bli en av sommarens mest bokade festivalakter.”
Musicstage

”Det mesta tyder på att Sverige har fått ett internationellt bidrag till den enorma folkvågen som sköljer över oss. Sveriges egna Of Monsters And Men har presenterat sig på allvar.”
Festivalrykten

Turnédatum:
4 juli – Falkenberg, Club Camp fire
18 juli – Smögen, Sea Lodge Live
8 aug – Timrå, Folkan Waterfront
28 aug – Eksjö, Eksjö stadsfest
Fler datum tillkommer

Mer information och pressbilder finns på www.blixten.se/hurricanelove

Kontakt:
Vera Tjärnå