Singelaktuella Petter på stor vår- och sommarturné

Singelaktuella Petter på stor vår- och sommarturné

Torsdag den 7 april fortsätter Petter sin stora Sverigeturné med en konsert i Sälen. När turnén avslutas i augusti kommer han ha gjort över 70 spelningar med sin senaste skiva "Mitt folk”, som dessutom nyligen passerade 15 miljoner spelningar på Spotify. Publiken kommer få uppleva den hyllade live-artisten framföra sina senaste hits så som "Pris på mitt huvud”, "Vi är” och nysläppta Mauro Scocco-samarbetet "Då var då, nu är nu”. På turnén spelar Petter bland annat i Sälen, Uppsala, Västerås, Kristianstad och Gävle. Biljetterna till Petters vår- och sommarturné finns ute nu.

Den svenska hiphoplegenden Petter slog igenom redan 1998, men är fortfarande lika aktuell. På sitt senaste, nionde album "Mitt folk”, samarbetade han med en rad namnkunniga gästartister så som Daniel Adams-Ray, Fille (Ison & Fille), Sabina Ddumba, Lilla Namo, Linnea Olsson och Mauro Scocco och i februari programledde han årets Grammisgala.

Nu är den mångfaldigt prisbelönta hiphopstjärnan och hyllade liveartisten ute på en lång Sverigeturné tillsammans med sitt tajta band som består av Eye N’ I, Marika Willstedt, Jakob Birgersson, Nils Wallfeldt och DJ Sleepy. Turnén smygstartade i förra veckan med spelningar i Stockholm och Åre och fortsätter nu med över 20 spelningar under våren och sommaren. Sammanlagt kommer Petter i höst ha gjort över 70 spelningar sedan han släppte första singeln ”Kul på vägen” från sitt nya album ”Mitt folk”.

Turnéplan
7 april – Sälen, Ice
9 april – Karlstad, Tempel
29 april – Uppsala, Stockholms Nation
30 april – Hudiksvall, HudikKalaset Klubb
7 maj – Örebro, Ritz
27 maj – Silja Galaxy
1 juli – Västerås, Västerås Cityfest
2 juli – Varberg, Majas vid havet
3 juli – Borgholm, Kackelstugan
6 juli – Alingsås, Åmanska parken – Biljetter släpps senare
15 juli – Härnösand, Härnösands Stadsfest
27 juli – Kristianstad, Bånken
5 aug – Nynäshamn, Nynäshamnskalaset
6 aug – Uddevalla, Trädgårn – Biljetter släpps 25 april
13 aug – Tidaholm, Kräftival
26 aug – Gävle, Slickcity – Biljetter släpps senare

Fler spelningar tillkommer.

Pressröster om Petter live

"en veritabel parad av svensk hiphopbegåvning”
/Aftonbladet

"tar sig an låtarna med en passion som är rakt igenom äkta”
/Svenska Dagbladet

"mer själv- och träffsäker än någonsin”
/Kingsize

"Petter gör det med bravur”
/Gaffa

Om Petter

Hiphoplegenden Petter slog igenom 1998 och var bland de första att sätta svensk hiphop på kartan. Han har släppt nio fullängdare, två samlingsalbum, fått Thore Skogmans riksstipendium, vunnit P3 Guld och Grammis. Han ligger också bakom några av Sveriges största hiphop-låtar genom tiderna så som “Mikrofonkåt”, "Så klart”, "Repa skivan” och "Håll om mig”. Hans låtar har sammanlagt spelats över 100 miljoner gånger på Spotify.

Biljetter
Biljetter säljs via Blixten.se