Singelaktuella housestjärnan Matoma på Skandinavienturnén Everything is Nice Tour

Matoma är en av Nordens hetaste dj:s och houseproducenter. I början av 2016 åker han ut på Skandinavienturnén “Everything is Nice Tour” och gör då sina första klubbspelningar i Sverige i Örebro, Borlänge, Norrköping och Stockholm. Dessutom släpper han idag den nya singeln "Feeling Right (Everything Is Nice)” med Popcaan och Wale. Låten följer upp monsterhiten "Old Thing Back” som har ungefär 90 miljoner spelningar på Spotify. Biljetterna till "Everything is Nice Tour” släpps på måndag 19 oktober kl 09.00.

Norrmannen Matoma har gjort en internationell kometkarriär det senaste året och ligger bakom den enorma hitlåten "Old Thing Back” tillsammans med The Notorious B.I.G., Ja Rule och Ralph Tresvant. Låten har nästan 90 miljoner Spotify-spelningar. Matoma samarbetade också med världsstjärnorna Jason Derulo och Jennifer Lopez i låten "Try Me” som har 50 miljoner spelningar. Nu är han dessutom aktuell med nya singeln "Feeling Right (Everything Is Nice)” med den populära jamaicanska dancehall-artisten Popcaan och Washington DC-rapparen Wale. Låten släpptes idag.

Under hösten är Matoma ute på en omfattande turné i USA, men i början på 2016 kommer han till Skandinavien och gör för första gången fyra klubbspelningar i Sverige.

Matoma – Everything is Nice Tour
8 jan – Ålesund, Terminalen (NOR)
9 jan – Kristiansand, Kick (NOR)
14 jan – Århus, Train (DK)
15 jan – Örebro, Ritz
16 jan – Borlänge, Liljan
21 jan – Köpenhamn, Store Vega (DK)
22 jan – Stavanger, Hall Toll (NOR)
23 jan – Bergen, Peer Gynt (NOR)
29 jan – Norrköping, Kopparhammaren
6 feb – Stockholm, Debaser Medis
12 feb – Oslo, Opera-foajeen (NOR)
13 feb – Volda, Rokken (NOR)

Om Matoma
24-åriga dj:n och producenten Matoma (Tom Stræte Lagergren) från Trondheim i Norge har tagit världen med storm det senaste året. 2014 skrev han sin kandidatuppsats i musikteknologi och tänkte sig ännu ett års studier för att bli musiklärare. Idag är han en av Norges hetaste dj:s och houseproducenter.

På bara fem månader gick han från att vara helt okänd till att ha miljontals spelningar av sina remixer av exempelvis Enrique Iglesias, Imagine Dragons och Sara and Tegan.

Housefenomenet med den osvikliga känslan för fängslande melodier har skapat stora dansgolvshits som "Old thing back” med The Notorious B.I.G och Ja Rule. Låten gick direkt upp i topp på listorna hos Hypemachine och har ungefär 90 miljoner spelningar på Spotify. Han har också skapat låten "Try Me” i samarbete med Jason Derulo och Jennifer Lopez som har 50 miljoner spelningar.

Det senaste året har Matoma varit ute på turné i USA, Norge, Sverige, Danmark, Frankrike och Kanada.

Följ Matoma
Hemsida: www.matomamusic.com
Facebook: www.facebook.com/artistmatoma
Twitter: www.twitter.com/MatomaOfficial
Youtube: www.youtube.com/channel/UCdjoz9EURsObi2ov6BD1m-g
Instagram: www.instagram.com/matomaofficial

Lyssna på Matomas nya singeln "Feeling Right (Everything Is Nice)" här:

Biljettinfo
Biljetterna släpps på måndag 19 oktober kl 09.00 och kan köpas via Blixten.se.

www.mynewsdesk.com/se/blixtenco

Blixten & Co