Shawn Mendes åker på turné med “Wonder: The World Tour” – spelar på Avicii Arena den 16 mars 2022

Nu står det klart att grammynominerade, multi-platina-säljande sångaren och låtskrivaren Shawn Mendes åker ut med "Wonder: The World Tour" år 2022 med 64 spelningar i såväl Nordamerika som Storbritannien och Europa. Den 16 mars 2022 kommer han till Stockholm och Avicii Arena.

Shawn Mendes är utan tvekan en av världens klarast lysande stjärnor. Med succélåtar som “Stitches”, "Señorita", "If I Can't Have You” och "There is Nothing Holdin' Me Back” har han 50 miljarder globala streams, 8,6 miljarder visningar på YouTube, tre platinasäljande album och utsålda turnéer världen över. Han har även toppat Billboards "21 Under 21" år 2017 och 2018, varit med på Forbes "30 Under 30", Spotifys "25 Under 25" och Time Magazines "Time 100 Most Influential".

“Wonder: The World Tour” följer Shawns senaste album “Wonder” som snabbt toppade Billboard Top 200, vilket gjorde Shawn Mendes till en av tre manliga artister som någonsin gjort fyra #1-album vid 22 års ålder, likväl hans nya hitsingel – "Summer of Love ”med Tainy. På turnén får dessutom Shawn sällskap av King Princess i Storbritannien och Europa och Dermot Kennedy och Tate McRae i Nordamerika.

Senast Shawn Mendes gästade Stockholm på sin världsturné “Shawn Mendes: The Tour” gjorde han succé inför ett utsålt Ericsson Globe. Den 16 mars 2022 är det äntligen dags igen!

Shawn Mendes spelar på Avicii Arena den 16 mars 2022. Biljetter släpps den 8 oktober klockan 10:00 på allthingslive.se

För mer information och fullständig turnéplan, besök WonderTheTour.comFör pressförfrågningar, kontakta info@allthingslive.se.