Rickard Nilsson ansluter till All Things Live Sweden som Senior Agent och Promoter

Nu förstärker All Things Live Sweden teamet med Rickard Nilsson som Senior Agent och Promoter. Rickard har en imponerande bakgrund och mångårig erfarenhet inom musikbranschen – som promoter, agent och inblandad i flertalet klubb- och festivalkoncept.

Rickard har ett gediget track record inom musikbranschen – han var medgrundare, DJ och promoter på det ambulerande klubbkonceptet Svenska Musikklubben som lyckats presentera en imponerande rad band och artister. Därefter tog sig Rickard an rollen som promoter på FKP Scorpio Sweden där han under tio års tid arbetat med en rad internationella artister och festivaler.

Rickard kommer senast från en roll som Head of Artist Relation på streamingtjänsten Staccs som erbjuder livekonserter on demand. Vid sidan av detta har han fortsatt som lokal agent på frilansbasis.

På All Things Live Sweden blir Rickards huvudfokus att vara agent för svenska artister, bygga en större roster, festivaler och klubbkoncept. Han kommer även arbeta med utländska artister som promoter.

- Det ska bli galet kul att joina All Things Live och deras team! Jag hoppas att min erfarenhet kan tillföra något nytt till detta mycket erfarna gäng på ATL, hälsar Rickard Nilsson.

Rickard tillträdde rollen som Senior Agent och Promoter på All Things Live Sweden den 1 september 2023. Varmt välkommen!