Publiksuccé för musikalen SPÖK! – nu släpper vi biljetterna till våren 2014 på Cirkus

Musikalen SPÖK! på Cirkus i Stockholm säljer biljetter som aldrig förr. Över 75 000 biljetter har sålts och nu är det klart att succén fortsätter på Cirkus i vår och får nypremiär den 21 mars.

Musikalkomedin SPÖK! är skriven av Björn Skifs och Bengt Palmers och var en av åttiotalets stora succéer som spelades för ett utsålt Maximteatern i två år. I september fick den nypremiär i en efterlängtad nyversion med dansare och musiker och scenografi det verkligen spökar om. Huvudrollerna spelas av Måns Zelmerlöw, Loa Falkman, Lena Philipsson och Sussie Eriksson. I övriga roller Marit Eriksson, Liza Sandberg och Ulrika Ånäs. Dansare Niclas Gullberg, Jennie Larsson, Ulrika Ånäs, Patrik Riber, Zain Odelstål, Frank Sehlstedt, Anne Sjöbakken Fleiner, Anna Ståhl och Jonas Wåhlin.  Musiker Joakim Hallin (kapellmästare/keyboard), Daniel Palm (keyboard), Torbjörn Fall (gitarr), Mattias Torell (gitarr), Ulric Johansson (bas), Dan Strömkvist (trummor) och Andreas Ekstedt (slagverk).

SPÖK! hade premiär fredagen den 13 september och så här tycker pressen:

"Häftig show … Fyndiga dansnummer, imponerande scenografi, kul effekter" Aftonbladet "en storslagen iscensättning, laddad med magiska effekter” ”Allra bäst är Lena Philipsson … en lekfull fräckhet som är befriande" Expressen

"Loa Falkman är obetalbar" Dagens Nyheter

"bäddat för succé" "Loa Falkman och Måns Zelmerlöw visar upp ett imponerande samspel i nya versionen av Spök" Gefle Dagblad

"en musikal att bli underhållen av"  "Lena Philipsson och Sussie Eriksson är riktigt bra" Upsala Nya Tidning

"SPÖK! är skön underhållning"  ”Lena Philipsson är självlysande som spöke" Norrköpings Tidningar

"Den påkostade scenografin med sina kråkslottsinteriörer är otroligt häftig, dansarna duktiga och specialeffekterna många" "Falkmans tajming är perfekt" Eskilstuna Kuriren / Södermanlands Nyheter

"Sussie Eriksson är charmig och träffsäker" Dalarnas Tidningar

Vårpremiär 21 mars Speldatum våren 2014: 21-23 mars 28-30 mars 4-6 april 11-13 april 25-27 april 2-4 maj

Biljetter till vårens föreställningar släpps fredag 8 november och säljs via Cirkus 06-660 10 20, Blixten.se och Ticnet.se, 077-170 70 70

För mer information och intervjuer kontakta gärna: Anders Westin  anders@westinpromotion.com  0708-77 37 07  Viktor Joandi  Blixten & Co viktor.joandi@blixten.se 08-440 92 28

Pressbilder finns på www.blixten.se/spok

Blixten & Co är ett av Sveriges största bolag inom liveunderhållning. Företaget startades 2006 och trots vår unga ålder har vi redan hunnit genomföra några av Sveriges största publikframgångar på en scen. Vi representerar ett sjuttiotal av Sveriges mest framstående artister och arbetar med underhållning inom så vitt skilda områden som musik, humor, dans, teater, föreläsningar och konferenciersjobb. Vi producerar konserter, shower, musikaler och teaterföreställningar för både fasta scener och på turné i hela Skandinavien.