Prisbelönta komikern Daniel Sloss till Sverige med showen Really…?! - support Nisse Hallberg och Kai Humphries

I höst kommer standup-komikern Daniel Sloss till Sverige. Den unga skotten har turnerat över hela världen, uppträtt fyra gånger på "Late Night with Conan O’Brien" och kallas i media för "inget annat än hysterisk" (Sunday Express), "briljant" (Mail Sunday) och "ostoppbar" (Telegraph). Nu är han ute på en ny stor Europa-turné och den 8 november kommer han till Nalen i Stockholm nya showen "Really…?!". Med sig som support har han Kai Humphries och Nisse Hallberg, som precis utnämndes till årets nykomling på Svenska Standup-galan. Biljetterna släpps idag.

Daniel Sloss är en av de hetaste komikerna i Storbritannien på 2010-talet. Han blev som tonåring yngst någonsin att köra en hel säsong solo på London West End och har de senaste åren lockat publik på 10 000 personer till sina uppträdanden på Edinburgh Festival Fringe.

Daniel Sloss har gjort sig känd för sin fingertoppskänsla och säkra leverans av sina skämt och kallas redan vid 24 års ålder för "standup-veteran” (Herald Scotland). Han tar gärna upp kontroversiella ämnen och har retat upp konservativa krafter med sina skämt om religion eller hur det skulle vara om män hade mens. Inflikade bland de vassa skämten finns dessutom ofta tänkvärda idéer om samhällets absurditeter.

Hans förra Europa-turné blev en stor framgång och nu är det dags igen med den nya showen "Really…?!”. Den 8 november kommer han till Sverige och uppträder på Nalen i Stockholm. Med sig har han support i form av Kai Humphries och Nisse Hallberg.

Filmklipp från Conan O’Brien
www.youtube.com/watch?v=qiExFSDe2eg

Pressröster om Daniel Sloss
"Genuinely funny!"
/Time Out

"Meteroric… Has them rolling in the aisles"
/Scotsman

"Nothing short of hysterical… A stunning show"
/Sunday Express

"Funny, intelligent and charming"
/Edinburgh Evening News

"A star in the making… Unstoppable!"
/Telegraph

"Brilliant"
/Mail on Sunday

Följ Daniel Sloss
www.danielsloss.com
Twitter: @Daniel_Sloss
YouTube: GETSLOSSED
Facebook: Daniel-Sloss

Om Nisse Hallberg
Nisse Hallberg har på kort tid etablerat sig som en av de mest anmärkningsvärda och originella nya komikerna i Sverige. Hans stil har beskrivits som organisk och flytande, och hans energi och framtoning på scenen är det få som kan matcha. Förutom ståuppkomiker är Nisse medlem i podcasten ”Alla mina kamrater” som även turnerat landet runt. Nisse Hallberg vann i år utmärkelsen Årets nykomling på Svenska Standup-galan i Lund med motiveringen "En diamant av naturlig rolighet. De senaste åren har han välförtjänt fått en stor skara beundrare. Humor med den här sortens autenticitet är som ljuv jazz för själen.”

Om Kai Humphries
Kais entusiastiska och glada stil i högt tempo har snabbt gjort honom populär. Han hade bara stått på scen i 18 månader när han bjöds in att delta i en Comedy Central-special tillsammans med några av de största standup-namnen i branschen. I media har han bland annat kallats för "originell och surrealistisk, oerhört begåvad” (Skinny) och "enormt rolig, varm och positiv” (Chortle) och "extremt rolig” (One4Review).

Biljetter
Mer info och biljetter på www.blixten.se och www.nalen.com

Pressbilder:

Blixten & Co