Premiär för Veronica Maggios höstturné!

Premiär för Veronica Maggios höstturné!

På fredag är det premiär för Veronica Maggios stora höstturné, men redan igår var det smygpremiär i Stockholm. Expressen hyllar den intima spelningen med betyget 4 av 5 och beskriver dessutom den nya låten ”Storma tills vi dör” som en "briljant indiemacka”. Sveriges popdrottning besöker under sin Nordenturné 20 städer och har på nio av spelningarna med sig albumaktuella Alina Devecerski som support. Flera av konserterna på turnén är redan slutsålda och på Idun i Umeå närmar sig Veronica Maggio dessutom arenans publikrekord.

Veronica Maggio är en av Sveriges största artister. Hennes två senaste album, de hyllade "Satan i gatan” (2011) och "Handen i fickan fast jag bryr mig”, har sammanlagt över 150 miljoner lyssningar på Spotify. Hon har dessutom vunnit fem Grammis, en P3 Guld och i slutet av augusti vann Veronica Maggio Aftonbladets musikpris Rockbjörnen när "Hela huset" utsågs till Årets låt.

Utöver en stor Nordenturné i höst är hon dessutom aktuell i SVT:s populära musikprogram “Dom kallar oss artister”. Veronica är först ut i den nya säsongen den 29 oktober och tittarna får följa med i hennes vardag.

På nio av spelningarna i höst har Veronica Maggio med sig Alina Devecerski som support. Alina slog igenom med dunder och brak 2012 med singeln "Flytta på dej” och det storsäljande debutalbumet "Maraton”. Nu är hon aktuell med sin nya singel ”Armé” och minialbumet ”Gnista + Gas”.

Turnédatum för Veronica Maggio
24 okt – Linköping, Konsert & Kongress (Support: Alina Devecerski)
25 okt – Örebro, Conventum Kongress (Support: Alina Devecerski)
29 okt – Stavanger (NO), Folken