Pluras "En man av hjärtat" publiksuccé redan innan premiären, ytterligare nio föreställningar släppta!

"En man av hjärtat", av och med Plura, har premiär den 7 oktober men redan idag släpps biljetter till ytterligare nio föreställningar. "En man av hjärtat" är en 2,5 timmar lång resa och berättelse genom Pluras liv inflätat i Eldkvarns gedigna låtkatalog. Även Mauro Scocco har ett viktigt finger med i spelet under föreställningen där han finns med som en ciceron via en inspelad röst. Manuset är skrivet av Plura och för regin står Hugo Hansén.

Lördagen den 7 oktober flyttar Plura in på Scalateatern i Stockholm med föreställningen "En man av hjärtat" som Plura beskriver med orden "...en resa genom mitt liv och de platser jag befunnit mig på". Utöver en personlig berättelse om Pluras liv innehåller föreställningen massor av musik från Eldkvarns gedigna låtkatalog men även några nyskrivna låtar.

Det är första gången Plura rättar sig efter ett skrivet manus på scenen och tar regi. Även bandet är nytt, Plura ackompanjeras av ett band där sonen Axel Jonsson Stridbeck agerar kapellmästare, och det är samma band som han turnerade med i våras där Aftonbladet skrev "Plura lyckas faktiskt göra sin soloshow till något mer än Eldkvarn utan Eldkvarn. ...precis som med Neil Young nyligen lyckas det unga bandet ge den gamle räven ny glöd.”

Dessutom medverkar Mauro Scocco via en inspelad röst och som en gondoljär genom hela föreställningen.

”En man av hjärtat” har premiär den 7 oktober.
Spelas på Scalateatern i Stockholm under hösten och idag släpps ytterligare nio föreställningar.
Föreställningen är 2,5 timmar lång.

Manus: Plura Jonsson
Regi:
Hugo Hansén
Bandet:
Axel Jonsson Stridbeck – kapellmästare, elgitarr, Freja Drakenberg - klaviatur, gitarr, slagverk, fiol, Marcus Arborelius - klaviatur, Zackarias Ekelund - trummor, Jonatan Lundin - elbas.

Biljettinformation
Biljetter säljs via blixten.se/plura