Petter släpper ny singel idag!

Petter släpper ny singel idag!

Petters imponerande, massiva och produktiva 20-års jubileum börjar gå mot sitt slut. Ingen annan svensk artist har släppt lika mycket ny musik eller turnérat lika mycket inom loppet av ett år. Och nu är det dags för första singeln från sista albumet för i år; "Brevet" feat David Jassy.

Vi börjar gå mot slutet av Petters imponerande, massiva och produktiva 20-års jubileum.
Sedan början av 2018 då firandet började med släppet av singeln ”Toppen av ett berg”, tätt följt av ”En grej i taget”, ”Regnet”, Lev nu dö sen”, ”Faller av” albumen ”Lev nu” och ”9818” –tillsammans har dessa släpp nått 30 miljoner streams.

Under sommaren var Petter ute på en gigantisk sommarturné som avslutades med en fem kvällar lång historiekavalkad på Mosebacketerrassen i Stockholm med gäster som Sami, Molly Sandén, Madi Banja, Newkid, Linnea Henriksson, Feven, Rusiak och Pee Wee.

Men det slutar inte där. Nu ser vi fram emot det sista albumet för i år som släpps den 30 november, men redan idag släpps singeln ”Brevet" feat David Jassy.

Petter beskriver låten med egna ord:
"Det här en av mina mest betydelsefulla låtar jag gjort. Visst den är över 6 minuter lång och det kan ju vara ett problem i den digitala världen men när det finns substans och innehåll som är viktigt behöver man längre tid och då spelar inga regler någon roll. Samma tänk med 9818 albumet.

Min musik har alltid byggt på texten som det primära. Jag lärde mig nämligen att älska musik först och främst genom det vokala utförandet och helst på ett monotont sätt. Allra helst vill jag förmedla bilder, känslor och olika livssituationer. Man ska kunna lyssna på en text och slungas in i en viss miljö eller se den verkligheten framför sig. Det är vad det handlar om för mig. Det är inte alltid det blir så men ibland känner jag att känslan infinner sig."