Petter på turné i sommar!

Petter på turné i sommar!

Petter åker ut på vägarna i sommar! Den ständigt aktuella rapparen tillika textförfattaren har fler järn i elden än de flesta – och efter ett rekordintensivt 2018 bestående av bland annat 3(!) skivsläpp, 4 singlar och 5 jubileumsgig i rad offentliggör vi nu 14 datum och spelplatser som Petter besöker i sommar. Biljetter via blixten.se/petter!

Den 26 augusti 2018 var på dagen 20 år sedan Petters debutplatta ”Mitt sjätte sinne” släpptes. Samma dag genomförde Petter sitt femte giget i rad på Mosebacketerrassens utomhusscen – och jubiéet firades med ett in i det sista hemlighållet släpp av nya skivan ”9818”, som offentliggjordes direkt då Petter klev av scenen.

Det var ett minst sagt högintensivt år för textförfattaren – utöver de 5 konsertkvällarna på Mosebacketerrassen då han brände igenom hela sin diskografi (tillsammans med en rad gästartister som Sami, Molly Sandén, Madi Banja, Newkid, Linnea Henriksson, Feven, Rusiak och Pee Wee) hann han dessutom med att släppa hela 3 fullängdsplattor och 4 singlar under året, däribland ”Toppen av ett berg” tillsammans med, Madi Banja som idag streamats över 16 miljoner gånger.

Petter håller samma brinnande tempo även i år, och kort efter sin medverkan i 2019 års upplaga av TV4-programmet ”Så mycket bättre” åker han ut på en Sverigeturné där han besöker 14 städer – och bland annat gör ett nedslag på Trädgår’ns nya sommarscen i Göteborg.

Turnéplan
27 juni – Borgholm, Öland mat- & musikfestival
28 juni – Kirunafestivalen
29 juni – Västervik, Fiestival
6 juli – Varberg, Majas vid havet
12 juli – Tønsberg, Foynhagen (NO)
13 juli – Kristianstad Stadsfest
24 juli – Karlshamn, Best Western Hotel
25 juli – Visby, Kallis27 juli - Trosa, Restaurang Fina Fisken
2 augusti – Arvika Hamnfest
8 augusti – Borås, Sommartorsdagarna
10 augusti – Gävle Stadsfest
29 augusti – Göteborg, Trädgår'ns sommarscen
30 augusti – Stockholm, Gröna Lund
Fler datum tillkommer

Petter har vunnit priser i allt från Grammisgalan till Årets talare. Han har givit ut 3 böcker, driver flertalet restauranger (varav Hotell Granen i Åre har utmärkts med Årets Italienska Vinlista 2 år i rad) och sedan ’98 har Petter släppt ytterligare 11 skivor som alla belönats med guld eller platina – allt varvat med både svettiga klubbspelningar och intima akustiska gig inför utsålda konserthus såväl som på Sveriges största festivaler.

Följ Petter
Instagram @petteralexis
Facebook https://www.facebook.com/petterofficial/

Biljettinformation
Biljetter säljs via blixten.se/petter samt respektive arrangör.
OBS! Gå alltid via arrangörens eller artistens kanaler för att undvika oseriösa biljettförsäljare.

Pressbilder http://www.mynewsdesk.com/se/blixtenco

För mer information vänligen kontakta
Victor Fagerquist, Blixten & Co, victor@blixten.se 070-840 89 18

Blixten & Co är ett av Sveriges ledande bolag inom live-/underhållningsindustrin

Vi representerar ett åttiotal av Sveriges mest framstående artister och arbetar med underhållning inom områden som musik, humor, dans, teater, föreläsningar och konferenciersjobb. Vi producerar konserter, shower, musikaler och teaterföreställningar för både fasta scener och på turné i hela Skandinavien samt levererar exklusiva lösningar till våra exklusiva partners. Vår framgång ligger i vår ambition att arbeta långsiktigt tillsammans med våra artister och arrangörer, men även med publiken och företag.