Petter och Sveriges Radios Symfoniorkester till Stockholms Kulturfestival

Petter och Sveriges Radios Symfoniorkester till Stockholms Kulturfestival

Nu på onsdag, den 13 augusti, spelar Petter med Sveriges Radios Symfoniorkester på Stockholms Kulturfestival. Tillsammans låter de sina musikaliska världar krocka och smälta samman under en gratiskonsert kl 20:00 i sommarskymningen på Gustav Adolfs torg, utanför Operan.

I november 2013 framförde Petter fyra utsålda konserter med Sveriges Radios Symfoniorkester på Berwaldhallen. Det blev en stor succé och för de som missade kombinationen svenska folkets hiphopfavorit och Sveriges mäktigaste orkester kommer en ny chans nu på onsdag, den 13 augusti, då de förenas igen på Stockholms Kulturfestival.

Om Petter
2013 var ett av Petters mest produktiva år någonsin. Han släppte sitt hyllade nionde album "Början på allt”, som bland annat resulterade i hela fem singelsläpp och han visade sin bredd med boken "16 rader” och gav en mängd bejublade föreläsningar däribland Bokmässan i Göteborg.

Under hösten firade Petter 15 års-jubileumet av debutalbumet ”Mitt sjätte sinne” med en hyllad livespelning i Stockholm där hela albumet framfördes live och i november gjorde han fyra utsålda konserter med Sveriges Radios Symfoniorkester på Berwaldhallen. Året avslutades med tre Grammis-nomineringar och en timmes SVT-special med det passande namnet "Ingen jävla semester”.

Den 12 mars 2014 blev Petter dessutom historisk med den första hiphopkonserten någonsin på Kungliga Operan i Stockholm.

Mer om Stockholms Kulturfestival

Blixten & Co