Pale Honey – nya artister hos Blixten & Co!

Pale Honey – nya artister hos Blixten & Co!

Pale Honey är aktuella med singeln ”Over Your Head” från kritikerhyllade debutalbumet ”Pale Honey". Pale Honey är en minimalistisk rockduo från Göteborg bestående av Tuva Lodmark och Nelly Daltrey. Det är bara ett år sedan de släppte sin debut-EP ”Fiction”, vilket följdes av festivalspelningar utomlands i bl. a. Storbritannien och Tyskland.

Albumets första singel ”Youth” hade premiär på amerikanska Stereogum och uppmärksammades även med fina ord från brittiska Sunday Times där de valdes ut som ”Breaking Act” (se bifogad artikel nedan). The Line of Best Fit skrev ”The chorus of 'Youth' is reminiscent of Sleater-Kinney: packed with refined, and barely controlled, fury. Lodmark’s pensive vocals keep the verses blissful, though you’ll come to relish the band’s prevailing rock 'n’ roll outbursts”.

Pale Honey’s agent My Bergman är väldigt glad över det nya samarbetet; ”Efter att ha missbrukat deras platta och lyssnat sönder min favoritlåt ”Desert” så får jag äntligen jobba med bandet bakom den fantastiska musiken, ska bli så sjuk kul att få börja jobba med Pale Honey och få se dem sprida sin storhet i världen. ”, säger My.

Lyssna på singeln här som spelas på C-rotation i P3.

Lyssna på albumet här

Några fina ord om skivan:
"Tuva Lodmark och Nelly Daltrey är imponerande samspelta, lagom arty och fyllda av så mycket attityd att de kan slå undan benen för vem som helst” - 4/5 GP

"Flera av låtarna hade utgjort ett perfekt soundtrack till en Sofia Coppola-film. Det är ett bra betyg” - 5/6 Gaffa

"Det jag främst gillar är den lite tillbakalutade hållningen Pale Honey har samtidigt som de mejslar fram ljuva melodier” - 4/5 Allehanda

"Duons sound är utan tvekan internationellt gångbart och efter deras senaste turné är nog succén ett faktum - 8/10 HYMN

www.mynewsdesk.com/se/blixtenco

Isabel Rodriguez