P3 Guld 2015: Veronica Maggio nominerad till Guldmicken och Kodjo Akolor galavärd

Idag utannonserades de nominerade till Sveriges största musikgala – P3 Guld. Blixten & Co är mycket stolta över att Veronica Maggio är nominerad i den prestigefulla klassen Guldmicken för årets bästa liveakt. Hon har nominerats hela nio gånger tidigare innan hon äntligen utsågs till Årets artist på P3 Guld-galan 2014. Det är sedan tidigare också känt att Kodjo Akolor för andra året i rad är värd för galan. P3 Guld äger rum på Scandinavium den 17 januari 2015 och sänds i P3 och SVT.

Blixten & Co:s P3 Guld-aktuella artister

Veronica Maggio, nominerad till Guldmicken

Veronica Maggio är just nu aktuell med en hyllad Nordenturné och i SVT:s populära musikprogram “Dom kallar oss artister”. Det är dessutom redan klart att hon öppnar Gröna Lunds konsertsommar 2015 med sin spelning den 7 maj.
Mer information och pressbilder: www.blixten.se/veronicamaggio

Kodjo Akolor, programledare

Komikern och programledaren Kodjo Akolor är en av stjärnorna i “Morgonpasset i P3” och leder även årets “Musikhjälpen” för fjärde året i rad. Han har dessutom nya spännande planer inför 2015 som snart avslöjas.
Mer information: www.blixten.se/kodjoakolor

Press – Veronica Maggio