Olof Wretling återvänder med hyllade Diagnoserna i mitt liv

När Olof Wretlings komiska berättarföreställning "Diagnoserna i mitt liv” gavs på Rival i Stockholm nu i november fick den ett mycket varmt mottagande både från publik och media. Recensenterna hyllade blandningen av humor, musik och allvar, Dagens Nyheter skrev att “alla borde få höra Olof Wretling berätta om sin uppväxt” och Aftonbladet menade att ”Diagnoserna i mitt liv” är "mycket underhållande”. Nu är det klart att Olof Wretling återvänder till Rival i Stockholm med tre extraföreställningar av "Diagnoserna i mitt liv” den 13, 14 och 15 februari 2017. Biljetterna släpps imorgon den 25 november klockan 9:00.

"Roligt och allvarligt om vartannat, med en underbar musikalitet”
”Det här är ingen ståupp, inte heller någon teatermonolog, det är ett osedvanligt bra berättande bara.”

/Dagens Nyheter

"Humorn är hans vapen. Men det är allvaret där bakom som gör det så bra”
/Aftonbladet

Så beskrivs Olof Wretlings "Diagnoserna i mitt liv” i media. Skådespelaren och komikern från humorgruppen Klungan och radioprogrammet Mammas nya kille tar i berättarföreställningen upp alla de sjukdomstillstånd som han stämplats med genom åren. Innan Olof ens börjat skolan fick han sin första diagnos, “vere in novercae Liviae” (spring i benen). Sedan dess har han samlat på sig en tjock patientjournal som säger en del om hans liv, men också en hel del om systemet som bedömt honom.

Efter succén i början av november öppnas det nu upp tre nya datum för ”Diagnoserna i mitt liv" – den 13, 14 och 15 februari på Rival i Stockholm.

– Efter det fantastiska mottagandet på Rival längtar jag redan efter att få spela föreställningen igen säger Olof Wretling. Vem hade kunnat tro att mina diagnoser skulle bli så populära!?

”Diagnoserna i mitt liv” är en liveversion av Olof Wretlings uppmärksammade och hyllade Vinter i P1-program, med musik av och med Jakob Nyström (Isolation Years), som släpper sitt första soloalbum under namnet Algesten i december.

Om Olof Wretling
Skådespelaren, regissören, dramatikern och författaren Olof Wretling är medlem i humorgruppen Klungan, som bland annat gjort de hyllade föreställningarna "Jag är en fågel nu” (2007), "Det är vi som är hemgiften” (2008) och "På rätt sida om okej” (2014), samt SVT-serien "Ingen bor i skogen” (2010). Olof är också en av personerna bakom radioprogrammet “Mammas nya kille” som röstats fram till det bästa humorprogrammet i P3 genom tiderna.

Förutom Klungan och Mammas nya kille har Olof Wretling medverkat i exempelvis filmen "Krakel Spektakel” (2014), tv-serien "Pappas pengar” som sändes i två säsonger i SVT (2011 och 2014) och julkalendrarna "Hotell Gyllene knorren” (2010) och "Tusen år till julafton” (2015) på SVT. Olof Wretling var värd för Sommar i P1 2011 och för Vinter i P1 2011, 2012, 2014 och 2015. I tonåren vann han ungdoms-SM i höjdhopp två gånger.

Om Jakob Nyström
Musikern Jakob Nyström har ett förflutet som sångare och låtskrivare i band som Isolation Years och Two White Horses. Med Isolation Years släppte han fyra kritikerrosade album under 00-talet och turnerade flitigt i Sverige och Europa. Syskonduon Two White Horses gjorde ett självbetitlat album 2009 följt av turnéer i Sverige och USA. Jakob har de senaste åren spelat med bland annat Deportees och Säkert! I december släpper han sitt första soloalbum, under namnet ”Algesten”, på skivbolaget Startracks.

Biljetter
Biljetterna släpps den 25 november klockan 9:00 och säljs via:

Pressbilder på Olof Wretling finns här: Blixten pressbilder

Helena Iles, ILES PR, 0739 80 52 51 helena@iles.se