Över 20 000 biljetter sålda till GES - extra biljetter till försäljning

Över 20 000 biljetter sålda till GES - extra biljetter till försäljning

Nästa vecka, onsdagen den 19 juli, är det premiär för GES exklusiva spelningar på Borgholms Slottsruin. Det började som två konserter och slutar nu med sex kvällar. Över 20 000 biljetter är sålda hittills men extra biljetter, till samtliga konserter, finns fortfarande till försäljning.

I slutet av förra året meddelade GES att de skulle göra två unika spelningar på Borgholms Slottsruin sommaren 2017. Något som visade sig vara mycket efterlängtat av fansen och som resulterat i totalt sex spelningar.

Nu är över 20 000 biljetter sålda men det finns fortfarande extra biljetter kvar till försäljning.

- Oj! Vem hade trott att det skulle bli sex spelningar för oss i Borgholm i sommar. Vi är superpeppade och jätteglada att så många vill dela dom här kvällarna med oss. Gitarrerna är stämda. Scenkläderna är på. Stämmorna sitter. Vi ses!, hälsar GES

Konserterna går av stapeln mellan 19-22 juli samt 28-29 juli.

ANDERS GLENMARK THOMAS ORUP ERIKSSON NIKLAS STRÖMSTEDT

GES nådde enorma framgångar under 1994/1995. Inte allra minst med låten “När vi gräver guld i USA” som under fotbolls VM 1994 blev en stor sommarplåga och idag skulle kunna jämföras med en fotbollens Nationalsång.

GES sålde över 500.000 album och turnerade 1995 under en slutsåld sommarturné. Efter framgångarna med GES så fortsatte medlemmarna Anders, Niklas och Orup framgångsrikt med sina egna projekt.

Biljetter
Biljetter finns att köpa via ges.se

Jennifer Dilane, Roxy Recordings, jennifer@roxyrecordings.se