Nu är det klart att Uno Svenningsson avslutar jubileumsåret med en julturné!

Nu är det klart att Uno Svenningsson avslutar jubileumsåret med en julturné!

Vilket år det är för jubilaren Uno Svenningsson som firar 40 år som artist! Efter en kanonstart i våras, med ny musik, en hyllad och utsåld turné runt hela landet och en sommar på vägarna, står det nu klart att Uno Svenningsson tar sitt jubileum in i julen och åker på julturné.

Med en härlig mix av klassiska jullåtar och Unos ikoniska låtar från en karriär som sträcker sig över flera decennier, tar Uno och bandet sig Sverige runt. Med premiär den 22 november på Rival i Stockholm, åker de via Skåne upp till Norrland för att avsluta i Luleå den 21 december. Som tur är behöver du inte vänta till julen för att få se Uno live, redan imorgon kväll gästar han Allsång på Skansen med Pernilla Wahlgren. Där kommer Uno, tillsammans med husbandet, att bjuda på nya singeln ”Sommar utan slut” och en klassisk allsång. Efteråt väntar den avslutande delen av sommarturnén, följt av några månaders paus från livespelningar, innan det är dags för den stora finalen, jubileumsjulen.

Nu avslutas 40 årsjubileet 2024 med en vinterturné i julens tecken. Och med mig har jag samma fantastiska band som jag spelat med under hela året. Så tacksam över er kära publik, som gjort, och kommer göra spelningarna magiska! Det kommer bli en blandning av jullåtar och material från Fredá tiden och fram till nu!

Kolla in turnéplanen så ses vi snart någonstans nära dig!

Kram, Uno

Turnéplan
22 nov, Stockholm - Rival
28 nov, Lund - Stadsteatern
29 nov, Mariestad - Jubileumsteatern
30 nov, Vänersborg - Folkets Hus
13 dec, Falun - Magasinet
14 dec, Söderhamn - Teatern
18 dec, Östersund - Storsjöteatern
19 dec, Skellefteå - SARA Kulturhus
20 dec, Umeå - Väven
21 dec, Luleå Kulturens - Hus

Biljetterna släpps 30 juli kl.10:00 allthingslive.se.

Turnén produceras av All Things Live.