Nour El Refai säger skämt i ca 75 minuter - premiär 12 september!

Nour El Refai säger skämt i ca 75 minuter - premiär 12 september!

Äntligen! Nour El Refai åker ut på turné igen med en egen standupföreställning. Den 12 september är det premiär för Nour El Refai - säger skämt i ca 75 minuter i hemstaden Lund, därefter åker hon vidare ut på en omfattande Sverigeturné. Biljetterna släpps fredagen den 10 mars kl. 10:00 via allthingslive.se/artist/nour-el-refai.

Nour El Refai är en av Sveriges vassaste och mest pricksäkra komiker, hon är även en uppskattad manusförfattare, skådespelare, flitigt anlitad föreläsare samt har en väldigt omtyckt podd. Sammanfattningsvis; här har ni världens bästa underhållare.

I höst är det dags för Nour att bege sig ut på vägarna igen med en egen standupföreställning, det är hela fyra år sedan sist.

- Jag är så glad att få åka ut igen! Jag blev mamma, det största som hänt i hela världen, jag var mammaledig länge och sen kom pandemin och jag kunde inte köra standup på över två år! Men nu äntligen! Så mycket instängda skämt som äntligen ska få se ljuset. Kom!!, hälsar Nour.

Vad Nour El Refai - säger skämt i ca 75 minuter innehåller, förutom skämt, högt tempo och aktuella referenser, får vi se när hennes nya standupföreställning har premiär i Lund i höst.

Manus & regi: Nour El Refai

23 november - Jönköping, Kulturhuset SPIRA
24 november - Varberg, Varbergs Teater
25 november - Göteborg, Lorensbergsteatern

Biljetterna släpps via allthingslive.se den 10 mars kl. 10:00.

Kort om Nour El Refai

Nour El Refai är skådespelare och komiker.

Nour El Refai har varit en självklar stjärna på den svenska humorscenen sedan debuten i humorprogrammet ”Raj Raj” 2005. Sedan dess har hon stått på scen i flertalet stora produktioner inom teater, musikal såväl som standup där vi bland annat sett henne som programledare i Melodifestivalen och Morgopasset, en av deltagarna i Parlamentet, i panelen för Masked Singer, i roller som Mozart i Amadeus och som Lillebror i Karlsson på taket på Dramaten, på bio i filmen ”Lyrro” samt i TV-serier som ”Bonusfamiljen”, ”SoFo” och årets julkalender ”Trolltider - legenden om Bergatrollet”. För två år sedan startade hon dessutom den populära podcasten ”Nours poddelipodd. Och Henrik”.

Mellan 2016-2017 genomförde Nour 85 föreställningar för över 40 000 besökare med sin hyllade enmansföreställning ”En Komisk Depression” och 2019 hade ”Störst av allt” premiär som spelades inför utsålda salonger innan den stoppades av en pandemi. Och nu är det äntligen dags för El Refai att ställa sig på scenen igen med sin nya standupföreställning som har premiär i höst.

För sina insatser som komiker har hon vunnit ”Årets kvinnliga komiker” på Standupgalan samt blivit nominerad vid Humorgalan till ”Årets komiker” och ”Årets föreställning” för ”En komisk depression”.

All Things Live Sweden representerar ett 120-tal av Sveriges mest framstående artister, komiker, profiler och producerar konserter, shower, musikaler, stand up comedy, teater och dansföreställningar över hela Skandinavien.

All Things Live Sweden producerar bland annat Hjälp mig inte, Räkhäst – I huvudet på Per Andersson, Tommy Körberg – Grand Finale, ART, Melodifestivalen, turnéer med artister som Veronica Maggio, Miss Li, Lena Philipsson, Sarah Dawn Finer, Weeping Willows, Peg Parnevik, Thomas Stenström, Pale Honey, Newkid, Linn Koch-Emmery och Eva Dahlgren – samt agerar agentur och bokningsbolag för komiker och humor-influencers såsom Johanna Nordström, Johan Glans, Keyyo, Edvin Törnblom, Jenny Strömstedt, Filip Dikmen, Carin Da Silva, David Batra m fl.

All Things Live är sedan december 2018 den största oberoende aktören i Norden inom live-/underhållningsindustrin. All Things Lives sammantagna erbjudande täcker hela spektrumet från lokala norska akter till svenska musikproduktioner och danska stand-up-evenemang till arenakonserter med internationella artister som Justin Bieber, Shawn Mendes, Celine Dion, Green Day, Britney Spears och Eminem.

Vår företagskultur kännetecknas av prestigelöshet och professionalism i alla led. Sedan 2011 driver vi ett aktivt jämställdhets- och mångfaldsarbete och detta är en viktig del av vår värdegrund. Våra värdeord är mod, tydlighet, engagemang och glädje.