Molly Sandén, Jakob Karlberg, De Vet Du och Apollo 5 uppträder på VidStar Party i Ericsson Globe 10 september

Helgen 9-10 september är det dags för VidStar Festival i Ericsson Globe i Stockholm. Festivalen hyllar dagens och framtidens digitala stjärnor och erbjuder bland annat aktiviteter med 30 av Sveriges största YouTubers och en hel helg fylld av scenshower, seminarier, meet & greet och mycket annat. VidStar Festival avslutas med den stora festen VidStar Party på kvällen den 10 september och nu är de första artisterna klara: Molly Sandén, Jakob Karlberg, De Vet Du, Apollo 5 och IJustWantToBeCool.

VidStar Festival är Sveriges nya festival för den kraftigt växande onlinevideokulturen. Under helgen den 9-10 september i Ericsson Globe kommer besökarna få en unik chans att träffa landets största YouTube-stjärnor, lära sig hur man skapar en egen framgångsrik kanal och se intervjuer, uppträdanden och panelsamtal på plats.

Helgen i Ericsson Globe avslutas på kvällen den 10 september med VidStar Party. På en stor scen mitt i Ericsson Globe delar artister och YouTubers scen och dansgolv med VidStar Festivals besökare. Hittills är följande artister klara: Molly Sandén, Jakob Karlberg, De Vet Du, Apollo 5 och IJustWantToBeCool. Fler artister till Vidstar Party tillkommer inom kort.

Övriga med medverkande på VidStar Festival är: 2chips1cola, Anty, Ebba Lindblad, Felicia Aveklew, Hampus Hedström, LakiDoris, Thomas Sekelius. Manfred Erlandsson, Clara Henry, Liam Pitts, Josephine Qvist, Emil Andersson, Beas Liv, TTF Entertainment, Stratolys, Filip Dikmen, Tova Helgesson, Mario Lorimo, Leon Gavric, Zaitr0s, KimmyPower, UFOSXM, Simon Lussetti, Emma Lussetti, Yumi & Tomu, Sp4zie, TheBentish, Raed Murad, Julien Magic, Jakob ”Detvarmindag” Andersson. Fler kreatörer tillkommer inom kort.

Hela programmet finns här.

VidStar Festival är ett samarbete mellan Blixten & Co, Geek Media, Stockholm Globe Arenas, Splay, ENT och United Screens.

Mer information om VidStar Festival
Vidstarfestival.com
YouTube.com/vidstarfestival
Facebook.com/vidstarfestival
Instagram.com/vidstarfestival
Twitter.com/vidstarfestival
Snapchat: @vidstarfestival
#vidstarfestival

Biljetter
Biljetterna till VidStar Festival kan köpas via VidStarfestival.com, axs.com och blixten.se.

Pressbilder finns här.

Ellinor Wannmyr, ILES PR