Miss Li – ny artist hos Blixten & Co

Miss Li – ny artist hos Blixten & Co

Miss Li, en av Sveriges mest färgstarka popstjärnor, har släppt åtta album och ligger bakom hits som “My Heart goes Boom”, “Dancing the Whole Way Home”, “Oh boy” och svensktoppskrossaren "Om du lämnar mig nu” tillsammans med Lasse Winnerbäck. Efter att ha skrivit musik åt andra artister i ett par år är nu Miss Li tillbaka, starkare än någonsin. Nu är det klart att Miss Li och Blixten & Co ska arbeta tillsammans framöver.

– Jag känner mig så otroligt glad över att få jobba med Blixten & Co, som hela tiden peppat mig att skriva nytt material och åka ut på vägarna igen, säger Miss Li. Ett tag tänkte jag nog att jag var färdig på scen. Jag hade turnerat intensivt under så många år att det kändes som om jag låst in mig i ett hörn, och hade svårt att se hur jag skulle gå vidare. Plötsligt fanns visionen där framför mig. Det var bara att följa med! Att få resa jorden runt och skriva musik till andra artister, tillsammans med några av världens mest framgångsrika låtskrivare har fått mig att förstå att det inte finns några gränser för vad jag kan göra i mitt eget låtskrivande.

– Jag är så enormt glad att få möjligheten att jobba med Miss Li, säger Emil Rossling Larsson, agent på Blixten & Co. Hon besitter en sådan otrolig energi och har en fantastisk kreativitet och personligt uttryck. Det ska verkligen bli spännande att få följa henne in i framtiden.

Miss Li debuterade i november 2006 och gav inom loppet av ett år ut tre storsäljande album samt en "Best of"-skiva med åtta unika spår. Under samma period spelade hon in duetten "Om du lämnar mig nu" med Lars Winnerbäck, som klockade in rekordlånga 240 veckor på Svensktoppen, vann en grammis för Årets Låt och blev utsedd till årets liveartist. Därpå följde ett intensivt och framgångsrikt turnerade i 14 olika länder.

Sedan dess har Miss Li haft åtskilliga hits, toppat listor och hörts i några av världens största tv-serier som "Grey´s Anatomy", "Desperate Housewives" och "Next Top Model". Dessutom har låtarna tonsatt världsomfattande reklamkampanjer för bland annat Volvo och Apple. Hösten 2012 medverkade Miss Li i "Så mycket bättre". Där tolkade hon Pugh Rogefeldts låt "Här kommer natten" som snabbt blev en stor hit och toppade digilistan. 2013 släpptes albumet "Wolves", hennes sjunde skiva på lika många år. De senaste åren har Miss Li rest världen runt och skrivit musik åt andra men nu är hon redo för en nystart med nytt eget material.

Blixten & Co
Agent: